Четири двойки с любов, на която никога не ѝ е пукало

Пожелаваме си любов, която просто е готова да бъде. Напук на всичко и всички!

0 коментара Сподели:

През 2023 г. искаме да издигнем на пиедестал в личната си love story класация един по-различен вид любов. Тази, на която никога не ù е пукало! Любовта, която не признава препятствия, обществено мнение, пол, раса, форма и различния. Ето защо ти разказваме за няколко двойки, чиято любов показва среден пръст на нормите и живее не „заради“, а „въпреки“. Тя съществува единствено както ù отива – неординарна и изумително красива.

Тя и тя/ Той и той

Любовта просто Е и просто се случва. Без значение от клишето. Ето защо, когато разпознаеш човека за себе си и той е от същия пол – това е напълно ок. Любовта просто ви е посетила и по-хубаво няма. Точно както се е случило през 1937 г., когато френският 48-годишен сценарист и режисьор, живата легенда Жан Кокто, вижда на един от кастингите за своите филми младия, красив и почти приличащ на бог Жан Маре. След срещата почти месец Кокто се затваря във вилата си. Пише, пуши опиум, пие, рисува, чете, но така и не успява да се излекува. В края на този месец той вече е решил. Той вече знае. Обажда се на младия Жан и му казва: „Жан, вие ме развълнувахте!“. Точно така започва може би една от най-известните и велики любовни истории в киното. Хомосексуална, влудяваща и изпепеляваща любов. Двамата са непрестанно заедно, Кокто прави за половинката си специални роли, в които Жан блести, и славата не закъснява. Те живеят между скандали от ревност, истерични крясъци, счупени предмети и накъсани сценарии. Но са заедно и в шеметни луксозни пътувания и наслада. Кокто и Маре са във водовъртежа на истинска любов, без клишета, норми и стереотипи.

Такава, каквато уцелва право в сърцето и две абсолютно иконични дами – великата Едит Пиаф и 14 години по-възрастната от нея звезда Марлене Дитрих.

Когато Пиаф и Дитрих се срещат, Марлене има връзка с Жан Габен, а всички упорито крият от него, че между двете „приятелки“ се случва доста повече от това. Дитрих затрупва с подаръци Пиаф и изглежда е истински влюбена. Говори се, че именно на Марлене е посветена най-емблематичната песен за всички времена – La vie en rose. Двете се появяват често на публични места, но спазват приличие, а единствено погледите и усмивките на Пиаф, докато пее, издават, че музата ù е наоколо. След смъртта на Жан Кокто и Едит Пиаф, Жан Маре и Дитрих продължават своя път, но никога същите.

Винаги бохеми, винаги срещу другите

Следващите ни герои олицетворяват напълно бунта, смелостта, артистичността и разбира се – абсолютната непоклатимост да обичаш, както си искаш. Те са легенди в артистичните среди на София и Пловдив, по тях припадат милиони зрители пред екрана и в театъра и точно те се влюбват само веднъж, но абсолютно като за последно. Историята на първата двойка е достойна за роман. Тази история е гола, нахална и млада. Тя е пияна и щастлива, извън клишето.

Тя е любовта между неустоимата Катя Паскалева и един от най-големите художници на българското съвремие Георги Божилов – Слона.

Актрисата Соня Маркова разказва как Катя остава смаяна от абстрактните картини на Слона още щом ги вижда за пръв път в Пловдив. През Божилов пък сякаш преминава огън, когато съзира черните магнетични очи на Катя. След флирт, криене и тайни срещи Слона напуска инженерката Ана, за която е бил женен, и се впуска в опиянението. По онова време мълвата за тази гръмка и неприлична любов оглася тепетата и модните кафенета в цял Пловдив. Разведеният художник и младата актриса са основна тема за обсъждане във всяка арт кръчма в Стария град. Катя и Божилов не остават и извън полезрението на местната милиция, която не може да преживее тази явна демонстрация на разкрепостено поведение. Тя е „развалена“, „покварена“ жена. Тя пуши, пие, слуша джаз, танцува и целува – най-вече него, и то на публични места. Той е инакомислещ, извън системата, безспорен талант и безспорно „опасен елемент“, с който трябва да се внимава. Те не крият любовта си, а напротив – устройват ù празненства. Двамата никога не биха се обичали тихо и тайно. Ако любовта заслужава карнавал – то Катя и Слона ще ù го дадат. На нея и на всички, цъкащи с език.

Вторият ни герой е най-големият секссимвол на родното кино, той е единственият и неповторим Стефан Данаилов, а любовта му с неговата Мария е история, която заслужава адмирации.

Да – Мастъра, легендата Данаилов, Господин „ти знаеш ли, че имаш страшни очи“ е имал много, много, много жени, но Мария Данаилова е неговата голямата и единствена любов. Тя е Жената. Независимо че историята помни аферите му с Аня Пенчева, Ирен Кривошиева и полската актриса Барбара Брилска, Мария никога не го е оставила, той нея също. Тяхната любов е дълготърпелива, неизискваща и отдадена на другия, въпреки другите. Въпреки всичко. За финал си пожелаваме през февруари поне част от емоциите на тези двойки. Пожелаваме си любов, която просто е готова да бъде. Напук на всичко и всички!

В съвремието: Лили Гелева и Христо Петков за любовта, която расте

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *