Тиери Мюглер: един от онези, които няма да забравим

Светът на модата опустя, защото вече няма кой да ни каже „Обратното на добрия вкус е безопасно“

0 коментара Сподели:

снимка: Vogue

Театралност, авангардни силуети, революционни кампании, много шум, провокация, амбиция.

Манфред Тиери Мюглер е име, което завинаги ще остави отпечатъка си върху модата

и начина, по който възприемаме външния вид. „Винаги съм смятал, че модата не е достатъчна сама по себе си и че трябва да се показва в нейната музикална и театрална среда“, казва той, а ние смятаме, че

заслужава да бъде изпратен с фанфари, танцова стъпка и поглед към неотразимите звезди, измежду които този супермен вече блести.

От млад събира каквото намери на битпазарите и някак успява да сглоби идентичност още преди да замине за Париж само на 20. Детството му е обагрено от висоти и падения – на 9, танцуващ в балетна школа в Страсбург, той е крехко и затворено момче. На 14, след безброй скицирани и моделирани от хартия дрехи, създава тоалет за приятелката си. Майка му вижда в този жест прекалено скъпа творба и запазва дрехата за себе си. В този момент синът ѝ не вижда мода в бъдещето си, а архитектура покрай неодобрителния поглед на баща си. Родителите невинаги виждат трезво порива на децата си, както и уменията им, а младият Мюглер явно е имал зашеметяващо присъствие на сцената, защото го приемат в балета на Националната опера в Рейн. Заминава на турне във френската столица, в чийто плен остава завинаги.

Кариерата му започва като асистент в прочути модни къщи в най-големите модни градове – Милано, Лондон, Барселона. Отваря първия си самостоятелен бутик с името Thierry Mugler през 1978, само 5 години след като представя първата си колекция пред света.

Изоставя мъжествеността, първото си име и задръжките зад себе си. Café de Paris покорява модния свят с графични силуети и безкрайно сексапилни ревюта. Явно е, че облечени в ръчно ушитите му шедьоври, моделите забравят за комфорта.

Облякла негов тоалет, жената се превръща във властна, сексуална и самодостатъчна.

В своите модели дизайнерът пристяга талията до крайност, подчертава бюста и бедрата, правейки силуета невероятно женствен, понякога нежен, понякога агресивен.

Прави връзката между модата и роботиката, космоса, фантастиката, винила, фетишите и обръща погледите ни към величието, което се крие в креативния му потенциал. През 80-те и 90-те се превръща в гигант след грандиозните си ревюта. Ако някога си се чудил на тоалетите в онзи клип на Джордж Майкъл, в който участват всички супермодели на времето – Синди Крауфорд, Линда Еванджелиста, Наоми, Тайра, Надя Ауерман и други, – сега може би ще ти стане ясно кой е мозъкът зад дрехите с елементи от брони, фарове и решетки от автомобили. 

Готовността му да излезе от нормите на познатото и приетото, да се откъсне от елитарността на модата и да изгради бранда си със спектакъл, го прави несравним.

През 2003 се отдръпна от бранда си. Сякаш извикал на висок глас това, което има, той се скрива от света и поема само три големи проекта до края на живота си – гардероба на Beyonce за турнето ѝ през 2009 и емблематичната рокля на Кim Kardashian за появата ѝ на Met Gala-та през 2019 г.

Третият е личен. След толкова години далеч от хорските очи той се появи с първото си име – Манфред, няколко пластични операции, които правят лицето му неразпознаваемо, и мускулна маса като на културист.

Друг, зрелищен, смел, атрактивен, винаги променящ се и изненадващ, Манфред Тиери Мюглер ни напусна на 73. Вдъхновил милиони, той ни учи на смелост да имаме големи мечти, хъс за работа и кураж, за да можем да разперим криле, без да ни е страх.

Спомняме си и за Кензо Такада, за когото модата бе като храненето, и след чиято смърт трапезата ни опустя.

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Сподели:
Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *