МОДЕРНИТЕ БОЙНИ ПОЛЕТА – СОЦИАЛНИ БИТКИ

Или трупаш лайкове като катерица лешници, или тънеш в интернет неизвестност

0 коментара Сподели:

Социопатията напоследък взема връх в човешкото развитие и социалните мрежи се превръщат в място, където освен приятно споделяне и връзка с близките, се завързват и войни, битки с неочакван край и сериозна агресия, всичко в името на Негово Величество „Лайка“.

Борбата за този вдигнат пръст (палец – да уточня, че да не стане грешка) е безмилостно жестока и човешкият мозък търси ежеминутно нови и различни начини за събирането му.

Не само синьото пръстче е обект на масово желание. Освен него бутончетата  “Favorite” , “Retweet” , “+1” и т.н. са цел и мечта за всеки уважаващ себе си социален войник. Безбройните социални мрежи „кипят“ от развиващите се битки, а падналите жертви, уважени само с 1-2 лайка, потъват в интернет океана и всяка „сламчица“, която видят по пътя си, светва на стената им като отчаян зов за приятелска помощ. Е, в крайна сметка оцелелите са малко, а славата им е по-нестабилна от къщичка от карти. Потребителите, които „коронясват“ победителите в битките, са по-ошашавени от плъх във фъстъчена фабрика поради огромния брой информация, но в крайна сметка добавят своя лайк в подкрепа на някого.

Както почти във всяко друго военно положение и тук моралът и честната игра са абдикирали от главите на участниците и често тънката граница между победа и излагация се преминава. Използвайки всички похвати, за които могат да се сетят, „войниците“ „впрягат“ всяка останала мозъчна клетка в мисловното цунами, докато не получат върховната награда – THE LIKE. Методите са от крайно интересни, през крайно забавни и леко досадни, та чак до умопомрачително тъпи и абсурдно цинични. Има една приказка, че „Целта оправдава средствата“, но тук дали е точно така?
Нека обаче обърнем внимание на най-разпространените и масово използвани „оръжия“ за печелена на битката, а защо не и войната.

ТЯХНО ВЕЛИЧЕСТВО СНИМКИТЕ
Да, снимката е тежката артилерия. Нищо друго не може да даде по-детайлна информация от нея. Мисля да пропусна голите или почти разголените снимки, защото това е „оръжие за масово печелене на лайкове“, но за съжаление е достъпно предимно за женската армия. Разбира се, тук там се намира и някой мъж по… да кажем гащи и 4-5-цифреният брой лайкове му отрежда „висше“ място, но това е предимно рядкост. Най-честите опити за like attack са снимчици на котенца, кученца, бебенца, таралежчета, лисички, катерички и т.н. малки същества, които гарантират на постващия един минимум от двуцифрено число лайкове, особено ако приятелите ти са по-голямата част жени. Това печели сърцето на дамите и те автоматично ви дават малко подкрепа в решителните битки. Снимките от плажа, планината, леглото и други места също дават възможност за социално издигане, но отново полът има значение. Мъж със стандартна физика и потна бира в епична прегръдка не събират много лайкове, но жена по бански с леко загатната форми е като танково нападение срещу селска колиба – отнася всичко (в случая харесванията). Ако прибегнете до снимки на прекрасни места по света, също можете да получите солидна подкрепа, но невинаги се получава. Странното в повечето случаи е огромният интерес към ястието, с което се борите в момента, и минутката на интернет слава, която то ви осигурява, преди да „ометете“ чинията. God bless Instagram.

ДА СИ ПРЕМЕРИМ СЪСТОЯНИЯТА (ПОСТОВЕТЕ)
Леките оръжия на близкия фронт.

Тези малки атаки носят добри резултати особено ако сте млада девойка, която цитира Хорхе Букай, Паулу Коелю или дори Юлий Цезар.

Тези мъдри мисли издигат постващия на ново военно равнище, защото без значение дали ги разбират, те придобиват духовен растеж в очите на другите и отнасят потребителя към по-висок ранг. Вицовете и забавните истории също служат като автомат за събиране на лайкове. За съжаление обаче невинаги вие и вашата публика сте на едно и също мнение кое е смешно и кое не, затова не разчитайте на вица, който прочетохте в някой сайт и 5 минути не спряхте да се хилите. Това не е гарантиран успех. Повечето „изстрели“ отиват извън мишените и вие получавате утешително харесване от близък приятел, на който му е станало жал, че споделеният преди 4 часа виц все още седи трагично нехаресан. Странен факт е, че някой път състояния, съдържащи описателно наблюдение върху ежедневни случки, а често и върху биологични такива, носят немалко подкрепа, но не разчитайте на тях.


СПОДЕЛИ/РЕТУИТНИ ТОВА
Подведени по няколкото хиляди харесвания на даден пост или снимка, борещите се за място на върха на социалния си кръг споделят даденото нещо, очаквайки почти същата ангажираност, но за съжаление резултатът е плачевен. Блъскайки си главата в клавиатурата, човек не може да проумее – къде сбърках? Разбира се, не е далече обяснението на това явление, но болката остава задълго. Едно е да гледаш снимката на стената на някоя известна марка или човек, друго е да я гледаш на стената на не толкова симпатичния съученик от старото училище, защото там тя някак губи аурата си и привличащите си сили. В крайна сметка обаче, ако намерите нещо култово, което за 3 секунди да привлече внимание и да задържи интереса върху себе си, то победата ви е гарантирана и главният ви конкурент ще загуби битката с разлика от 20-30 лайка. Това е войната – победители и победени.

КАЖИ МИ КАК СЕ КАЗВА СТРАНИЦАТА ТИ, ЗА ДА ТИ КАЖА КАКЪВ СИ


Тежката Берта на социалния фронт, атомната бомба за лайкове, Катюшата на модерния генерал, ракетата за масово поразяване, биологичната бомба за тотално заразяване. Ето това е ключът към успеха.

Хитри генерали намират правилната стратегия за завладяване на големи групи хора, като използват страничка с готино име – примерно: „Обичам ягоди със сметана“, „Харесвам сутрешното кафе“, „Обичам да се събличам“ и т.н. Вероятно се приема, че ако потребителят харесва даденото действие или „изповядва“ това виждане, би трябвало да хареса страницата. Тази закономерност носи голям брой лайкоподаватели и постоянна ангажираност във военните действия. Всекидневното споделяне на материали, свързани с описанието, „отнасят“ хиляди жертви и владеят масите. Това е сериозно военно действие!

Ясно е, че тази борба е неизбежна, ясно е, че не може твой приятел да печели сърцата (лайковете) на всички с някоя мисъл, а ти да тънеш в социална неизвестност, но това е всекидневната борба. Целият свят е интернет и ние всички сме потребители. Това е фактът. Коя фигура ще подпомагаме и на коя ще дадем короната, изцяло зависи от нас, а другите ще изпратим да търсят късмета си на други фронтове. Най-натоварените полета са Фейсбук и Туитър, но всеки може да потърси късмета си в Гугъл +. В крайна сметка не всеки може да трупа лайковете като катерица лешници, но ако беше лесно и всеки го можеше, то тези битки щяха да са безсмислени.

Хайде натиснете поне една от опциите по долу!

Виж и кои са големите не-та в нета.

Сподели:
Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *