Триумф на ,,Бохемска рапсодия'' на наградите ,,Златен Глобус''

76-ото издание на престижните награди почти не поднесе изненади

  • 07.01.2019
  • от Даниел Левенджиев

Често наричат наградите „Златен глобус“ подготовка за „Оскар“-ите и наистина огромен процент от предсказанията им се сбъдват – филмите с много от кръглите статуетки обикновено обират и доволно количество и от най-желаните кино трофеи. Тази година обаче голямата изненада не е толкова в голямата победа на „Бохемска рапсодия“ –

всички освен българските фейсбук критици, които доказано нищо не разбират от кино, можеха да познаят, че това ще е филмът с главно Ф.

Неслучайно въпреки лековатия си тон и усещането за мюзикъл той спечели в категорията „драма“ – още едно доказателство за глобалното му тотално признание.

Никак нелошите A Star Is Born и BlackK klansman нямаха никакъв шанс срещу историята на Queen. Наградата за най-добра мъжка роля също идва напълно заслужено. С риск да се повторя:

Реми Малек не просто играе Фреди Меркюри, той е Фреди Меркюри.

Голямата изненада всъщност е Green Book – странен микс от музика и комедия, в който Махершала Али играе великия джаз композитор Дон Шърли, а Виго Мортенсен е неговият бодигард и сайдкик Тони.

Действието се развива при краен расизъм през 60-те в дълбокия Юг на Америка, а макар и драма, филмът е яко забавен, като учудващо режисьор е половинката от братя Фарели – Питър (сътворил кретении като There's Something About Mary, Me, Myself & Irene и Dumb and Dumber). Green Book си тръгна с цели три статуетки: „Най-добра комедия/мюзикъл“, „Най-добър сценарий“ и „Най-добра поддържаща мъжка роля“ за Махершала Али.

Глен Клоуз попълни колекцията си от статуетки на камината – 3 награди от общо 14 номинации, този път за уникалното си изпълнение в The Wife, филм за жена, достигнала точката си на пречупване след дълги години в нещастен брак. В категорията за най-добра актриса в комедия пък наградата грабна Оливия Колман за „Фаворитката“.

В наблъсканата с легенди категория „Най-добър режисьор“ победител бе любимецът на критиците Алфонсо Куарон, който разчувства всички с красиво разказаната си лична история в  Roma, печелейки също така и наградата за най-добър чуждоезичен филм.

Поредното свързано с промяна на килограмите превъплъщение на Крисчън Бейл (след свалянето на 45 за The Machinist и качването им обратно няколко месеца по-късно с бонус 15 килограма мускулна маса за Batman), този път в посока нагоре-нагоре, за да изглежда убедително като Дик Чейни в политическата сатира Vice на Адам Макей.

Джъстин Хурвиц също беше почетен за смазващия си саундтрак към First Man, но големият победител в музикалните категории бе песента Shallow от A Star Is Born, с която Лейди Гага се приближава още една крачка по-близо към EGOT статуса (клуба на носителите на „Еми“, „Грами“, „Оскар“ и „Тони“).

„Златните глобуси“ със закъснение откриха сериала The Americans, но пък си го обичат – повече от новите заглавия очевидно. Големият победител в комедийната тв категория пък е новият проект на Чък Лори (Two and a Half Menи The Big Bang Theory) The Kominsky Method – най-добър сериал и награда на най-добра роля за Майкъл Дъглас като Санди Комински, някога успешен актьор, сега с кариера, свита до актинг коуч. Рейчъл Броснахан получи признание за The Marvelous Mrs. Maisel, Дарън Крис за убиеца на Джани Версаче Андрю Кънанън в грабналия също така награда за най-добър минисериал The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story.

Виж кои бяха най-добрите филми за 2018.

Най-интересно става, когато киното и литературата си подадат ръка.