JAMESON ПРЕДСТАВЯ ПЕТТЕ ЛЮБИМИ ФИЛМА НА ДИМИТЪР ПЕТРОВ
Какво гледа един от любимите ни градски герои напоследък? Подсказваме с няколко думи кой е: The Golden Apple, или първият наш анимиран сериал, базиран на български фолклор
Димитър Петров всъщност е симпатично момче, което е сред екипа от аниматори, отговорни за проекта кауза „Златната ябълка“. В сериала ще видиш български митове и легенди под формата на супер модерна анимация, което си е достойно за аплодисменти. Ще помогнеш на Митко и компания, ако разпространиш и хитовия трейлър на The Golden Apple, а ако искаш да научиш малко повече какво харесва на господин Петров и от голямото кино, заглавията са по-долу.
MONONOKE-HIME (1997)
ПРИНЦЕСА МОНОНОКЕ
Трудно ми беше да се огранича само до 2 филма от японското „Студио Гибли“, защото почти цялата им филмография е страхотна. „Принцеса Мононоке“ е един шедьовър на анимацията, който разказва по интересен начин за конфликта между цивилизацията и природата. Поставяйки тази съвременна тематика в един мистичен и античен свят, резултатът е невероятна история и филм, който е способен да те прикове към екрана. Липсата на изцяло положителни или отрицателни персонажи, атмосферата, стилът, страхотното изпълнение на всяка една сцена са невероятни. „Принцеса Мононоке“ страшно много ми е повлиял и може би е идеал за това, какво според мен трябва да бъде един добър анимационен филм – да разказва по страхотен начин една интересна, многопластова история, която е силно свързана със съвременния свят, и да те оставя замислен дълго след края на надписите.
Трейлърът е тук.
SEN TO CHIHIRO NO KAMIKAKUSHI (2001)
ОТНЕСЕНА ОТ ДУХОВЕТЕ
Може би най-любимият ми анимационен филм, борещ се с „Принцеса Мононоке“. Филмите на „Студио Гибли“ винаги ме карат отново да се чувствам като дете, защото изграждат един безкрайно интересен и различен свят, който въпреки всичко е познат. Технически страхотен филм, с невероятна история, персонажи и много магия.
Трейлърът е тук.
THE HAND (RUKA) (1965)
РЪКА
Много интересен филм, с който се сблъсках, докато бях студент. Намирам го за страхотен заради връзката, която прави между изкуството и средата, в която е създадено. Това до голяма степен отразява и моето отношение – че изкуството не съществува във вакуум, а отразява средата и трябва да я коментира. Създаден през 1965-а, мнозина считат филма за предшественик на Пражката пролет. Той циркулира много за кратко в кината и след това е забранен и забравен за повече от 20 години. Това е последният филм на великия майстор на обемната анимация Иржи Трнка и е считан за неговото най-велико произведение. Филмът чрез много точни метафори се явява остра критика към цензурата и условията, които комунистическият режим в Чехословакия налага над изкуството. „Ръката“ се оказва и много пророчески филм – въпреки репресиите и забраните към филмите на Трнка той е погребан като герой, точно като персонажа в неговият последен филм.
Виж сцена от филма.
CITIZEN KANE (1941)
ГРАЖДАНИНЪТ КЕЙН
Най-работещият филми, който съм гледал. Работещ, защото няма нито една излишна сцена. Всичко е заснето идеално с конкретна цел и всяко решение е напълно съзнателно, а кинематографията е незабележим визуален балет. И най-интересното е, че това е режисьорски дебют на Орсън Уелс, а като отговор на въпроса „Защо го направихте по този начин?“, той отговаря „ Заради пълното ни невежество!“.
Трейлърът е тук.
TOY STORY (1995)
ИГРАТА НА ИГРАЧКИТЕ
Първият пълнометражен 3Dанимационен филм и революция в анимацията. Освен чe e невероятно техническо постижение, „Играта на играчките“ разказва един страхотен сюжет с интересни персонажи – нещо, което остава запазена марка на Pixar и до ден-днешен.
Трейлърът е тук.