Lifehacks за бегачи: 10 начина да бягаш по-добре

Tips, които да те накарат да спреш да отлагаш

  • 05.05.2021
  • от Преслава Маринова

В интернет има безброй съвети, които обещават, че ще ти помогнат да тичаш по-бързо, безболезнено, ще задържат мотивацията ти и ще те предпазят от контузии. Не е изненада, че са толкова много, че с часове можеш да скролваш сред такива, които освен нелепо звучат и доста неприятно. За да те улесним, изчетохме стотици страници с lifehacks и събрахме 10, които наистина работят.

Виж какво ново може да научиш за тичането:

Запиши бягането си в календара

Нещото, с което всички жонглираме, е времето. Често се случва тренировката или бягането да са първите, отпадащи от графика ни, когато не можем да смогнем със задачите. За да избегнеш такива ситуации, се отнасяй към спорта като към конферентен разговор или среща – запиши го в календара си, пусни известията и се мотивирай. Дори да отделиш 20 минути точно в този ден, пак ще се чувстваш по-добре, отколкото ако отложиш за утре.

Започни с динамично разтягане

Не е достатъчно да качиш крак на облегалката на някоя пейка в началото на парка и да наведеш глава към коляното си. Даже може да ти навреди.

Вместо да разтягаш статично мускулите си, отдели няколко минути за динамични движения, които да те подготвят за бягането. Клекове, суингове и 30 секунди дедлифтс ще ти помогнат да избегнеш травми, ще подобрят движенията ти и могат да имат дългосрочно добро влияние върху стойката ти.

Повярвай в метода на Jeff Galloway

Тичане – ходене – тичане и така, докато стигнеш целта си за деня.

Грешно е схващането, че когато излезеш да „бягаш“, не трябва да спираш, дори ако дробовете ти горят. При новобранци това се среща изключително често и затова го включваме.

Слушай музика с над 120 BPM (beats per minute)

Доказано е, че тази музика прави тренировките по-лесни, повдига духа и те кара да потичаш „още малко“. Има сайтове, в който можеш да провериш темпото на песните, но по-лесният начин е просто да си харесаш плейлиста в предпочитаната от теб платформа.

Не подценявай хидратацията

Ако ти се е случвало след 300 метра тичане да имаш чувството, че Сахара се е преместила между устните ти, значи определено не пиеш достатъчно течности! Ако смяташ да тичаш повече от 10-15 минути, задължително се подсигури с вода.

Провери къде са чешмичките в парка, където тичаш, ако не искаш да носиш шише.

Приготви си нещо вкусно за ядене

Ако бягаш рано сутрин или излизаш за повече от час, е сигурно, че ще искаш нещо вкусно и здравословно след тренировката си. Вместо прост банан, който не е особено вълнуващ, помисли за нещо по-специално. Идеите са безброй, но за да не търсиш и това, ето няколко: пълнозърнеста филийка с фъстъчено масло и боровинки, варено яйце и ябълка, добрият стар авокадо тост, кисело мляко с лъжичка протеин и свежи плодове, цветна салата от плодове или зеленчуци, смути, ммм...

Обувките наистина имат значение

Напълно е възможно инстаграмърите, които се кълнат в маратонките си за тичане, да са получили някой чифт в замяна на положително ревю. Дори да не вярваш на тези кампании, можем да те уверим в едно – обувките наистина имат значение! Правилното положение на крака ти може да ти помогне да избегнеш неудобство, мехури, контузии, а в дългосрочен план – и по-сериозни здравословни проблеми. 

Обърни внимание на правилната позиция на тялото

Тази точка може би е най-важна от всички. Стойката тръгва от ходилото и въобще не е за подценяване. За да разбереш дали твоята е правилна, можеш да посетиш adidas Running Studio. Благодарение на иновационната машина ще получиш анализ за позицията на тялото си, начина, по който се движиш, и какво можеш да подобриш:

От два различни ъгъла камери заснемат позата ти във всяка бегова крачка,

за да проследят отблизо силните и слабите страни, като се засичат и определени точки по тялото за определяне на позите. Студиото ще бъде в Sport Depot Младост IV от 8 до 22 май, а след като го изпробваш, експертът Калин Стоянов ще направи анализ на резултатите от софтуера. Той е личен треньор, физиотерапевт и един от капитаните на общността adidas Runners Sofia. Калин ще преведе информацията от софтуера на разбираем език, за да ти обясни в какво наистина те бива и върху какво да работиш, за да постигнеш най-добрата версия на себе си.

Всеки, който се снима в студиото, може да спечели новите обувки за бягане на adidas - SOLARBOOST 3 или SUPERNOVA+. За да участваш:

Снимай се в adidas Running Studio
Качи снимката като пост в Instagram
Напиши защо обичаш да бягаш
Използвай 
#adidasXsportdepot

Създай си рутина, която обичаш, за награда

Без значение колко искаме да подобрим вида или здравето си, мотивацията понякога си отива лесно. За да имаш повече стимул да излезеш да бягаш, си създай рутина за след това. Дали ще е успокояваща вана, йога сесия или вкусна закуска, зависи изцяло от теб. И все пак помни, че

за да изградиш нов навик, ти трябват само 32 повторения, което въобще не звучи страшно!

Запиши се за маратон или състезание след година

Тук не става въпрос да си поставиш за цел след 5 месеца да финишираш първи на маратона. Съветът ми е да се приобщиш към вече създадена общност, където има по-напреднали, по-запознати и по-изстрадали хора, които могат да ти помогнат да елиминираш някои грешки по пътя.

Те все пак вече са го пробягали. Другият плюс е чисто психологически и ще ти помогне с мотивацията да продължиш да обличаш спортните дрехи и да излизаш от къщи.

Гласуваме за любимите си заведения 

Пусни се в Tik Tok с нас.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.