VinoKilo – pop-up базар за винтидж дрехи

Говорим си Робин, Ким и Доми, основателите на най-вълнуващия винтидж базар за дрехи, който тръгва от Германия и се готви да превземе света

0 коментара Сподели:

Vino Kilo е pop-up базар, който обикаля Европа със селекция винтидж дрехи, която може да те просълзи от вълнение. Обитава изоставени бункери, складове, подземия. Пред входа традиционно се извиват внушителни опашки, а вътре преживяването не се свежда само до това да откриеш най-хубавите дрехи (преди другите) – пространствата са преобразени, ти се поклащаш леко на хубава музика, имаш chill zona, напитки от flat white до вино и отделна част, в която ти се предлагат различни неща за похапване. Ние от своя страна решихме да проверим известното дотук и така се озовахме на едно от двудневните събитията във Франкфурт. Между другото не живейте в излишна тревога, Vino Kilo екипът реди нови дрехи по щендерите през цялото време, докато тече събитието, така че не е нужно да нощувате на палатка пред локацията, за да хванете най-редките находки. Използвахме момента и да поразпитаме за подробностите отвъд хипстърията основателите Робин (CEO), Ким (човека зад социалните мрежи) и Доми (гения, когато говорим за локации и партньорства). После си тръгнахме с доволни с пълна торба.

Откъде тръгнаха Vino Kilo събитията?

Първото събитие беше ентусиастки експеримент в родния ни град Майнц. Превзехме хола на приятел, който живее в един от най-оживените райони на града. Изсипаха се повече от 400 човека! Нямаше как да не видим потенциала в концепцията вино и дрехи на килограм. За второто събитие в Майнц хората се редяха по 30 минути на опашки, само и само да влязат. Решихме да отидем и в други градове и така се роди Vino Kilo. Първоначално екипът бяхме само ние тримата, впоследствие още хора, базирани в различни градове с в различни роли, започнаха да се присъединяват към нас.

Промени ли се нещо от първоначалната концепция?

Много и все в детайлите. Постоянно правим експерименти, за да разберем на какво най-много държат нашите така наречени vintage love-ъри. Направихме си торбички, банери, постери, стикери… Търсим музиката, която най-добре подхожда на настроението на следобедните събития. Винаги хората са тези, които имат последната дума – те дори гласуваха за това, как да изглежда логото ни. Преди всяко събитие пък избират типовете дрехи, които са най-желани. Това, което остава непроменено, е любовта към винтидж модата! Всеки, разбира се, е поканен да танцува и да пие от местното ни вино (в Майнц му казваме Woi).

С какво ви привлича винтидж модата?

Ким: Концепцията за устойчивост. Вдъхновява ме това, че мога да дам нов живот на дреха, прекарала десетилетия в килер или склад.

Купувайки винтидж дрехи, подкрепяш стил, който е вечен, и ставаш част от кръговрат, който е с едно на ум за околната среда.

Много по-добре е да купиш дреха втора ръка, отколкото такава на който и да е бранд за бърза мода. Последните произвеждат дрехите си с множество химикали, експлоатират работната си ръка, а околната среда не е сред основните им приоритети. От друга страна не е и никак лошо да се сдобиеш с дизайнерска чанта за 7 евро вместо за 2 – 3 хиляди.

Откъде идват дрехите?

Доставчикът ни, близък приятел, е базиран в Холандия. Преди всяко събитие избираме типовете дрехи, които искаме на Vino Kilo, и той ги събира и сортира за нас. Много от дрехите си имат история – голяма част от бомбърите например имат нечии инициали отвътре. Повечето неща идват от Канада, Щатите и Скандинавските държави.

Кой е най-гостоприемният град за винтидж културата досега?

Според Ким това е Майнц, но събитието в Кьолн също беше жестоко. Ако факторът, по който определяме гостоприемството, е напливът на хора – изненадващо призът отива при Щутгарт.

Vino Kilo се усеща като нещо повече от базар, каква е добавената стойност?

Общността. Хората идват на събитията не само за да открият дрехи, но и за да срещнат други хора и да прекарат един хубав следобед.  Дори не е нужно да си купиш нещо, ако не си в правилното настроение –

можеш просто да си стоиш, да общуваш, да пиеш вино или да похапваш street food.

Хората, които идват, са страхотни и според мен се вдъхновяват един друг с начина, по който изглеждат.

Какви хора купуват винтидж дрехи?

Повечето са млади и от креативни или арт професии. Появяват се обаче и възрастни хора, които се радват на факта, че могат да се сдобият с нещо от 80-те.

Като че ли Европа е на винтидж вълна в момента, на какво се дължи това?

Хубавото е, че това не се дължи единствено на факта, че е модерно. Все повече хора започват да имат чувство на отговорност, що се отнася до консуматорските избори, които правят, като това в пълна сила важи и за дрехите. Интересуват се от последиците. Малкият ни екип иска да предлага алтернатива на бързата мода, нещо далеч по-устойчиво.

Кои са трите ти любими винтидж находки и какво всеки задължително трябва да притежава в гардероба си?

Ким: Дънковото яке (oversized) е задължително както за мъжете, така и за жените. Обожавам розовото си палто и дънките, които често намирам (mom jeans като кройка). Всеки трябва да притежава още добре изработена шапка и нещо цветно или с красива шарка.

А какво ще кажеш за едно Vino Kilo в София? Следващото събитие за наша радост е на 3 декември в София, а календара можеш да следиш тук.

Ако търсиш още вдъхновение, прочети за плюс сайз модата и All Shapes of Beautiful.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *