Alexandar Kyosev
С талант към прогрес...
Надя Кънева
На доказалите се с годините продуценти им е било необходимо доста време и релийзи, за да бъдат забелязани и открити за голямата сцена. За разлика от тях, бодрата смяна, която идва от долу, с няколко промо записа и удобството на социалните мрежи може да имат много бърз успех. Подобен е случаят на талантливия Alexandar Kyosev, който преди две години направи своите първи стъпки в продуцирането, а днес е едно от често срещаните имена в Desolat плейлистите на tINI, Hector, Yaya и много други. Ние вярваме в него.
За пръв път видях името ти в едно клипче на tINI от Fuse партито в Лондон – tINI plays Alexandаr Kyosev – Movin On. Как така?
Това беше първото ми пaрче, от което бях доволен като резултат. Изпратих го на tINI, понеже тя е един от най-любимите ми артисти, без някаква кой знае каква надежда, а тя ми върна супер коментар и каза, че ще го включи в плейлистата си, както се и случи. Малко по-късно тя имаше участие в София, тогава се запознахме и аз продължавам да й пращам музика, която за щастие тя харесва и пуска.
Дай малко предистория, кога започна да правиш музика?
Преди около две години се запалих по Ableton. Имах едно цяло лято, в което се бях затворил вкъщи и разучавах и експериментирах със звуците, които бях складирал някъде в главата си. Oт всичката музика, която бях изслушал по партита и разни миксове, все си мислех, че и аз мога да направя нещо подобно.
Дотук всичко звучи много лесно…
Така звучи в два реда сигурно, но не е точно така. През тези години съм отделил доста време от ежедневието си за това да имам някакъв завършен звук и продължавам да работя и да експериментирам върху него.
Първото парче, с което ти предизвика внимание, Movin On, е съвместно с Fernando Costantini, разкажи ни за него и как се стигна до вашия featuring?
Fernando е един от талантливите и млади артисти на белгийската underground сцена. Бях слушал неговите сетове, които усещах близки до мен като звук, и се свързах с него в социалните мрежи. Там се разговорихме за музика, аз му изпратих мои неща, върху които работех, той ми изпрати негови и така се стигна до идеята да пробваме да направим нещо заедно. Впоследствие направихме 4/5 трака и няколко ремикса, които се възприеха доста добре от много лейбъли. Досега имахме само сингъл парчета, но в момента работим върху първото ни EP заедно.
Как точно правите музика заедно, след като ти си в София, а той в Белгия.
Благодарение на модерните технологии продуцирането от разстояние е наистина възможно и все повече артисти работят по този начин. Досега на живо сме се виждали само два пъти – в Лондон за едно съвместно участие и миналия месец тук за участието ни в Culture Beat. Той остана за един дълъг уикенд, в който нахвърлихме доста идеи за предстоящото ни EP.
За кои артисти и лейбъли имаш ремикси и релийзи?
Последното нещо, което завърших, беше ремикс за Miss Jools, който е за английския лейбъл Lowroom и ще излезе и на винил. С Fernando ремиксирахме трак на един много як агент и приятел, българин, който живее в London – Deyаn Zlatinov (Loopdeville). EP-то му е за Knock Knock Series (Kiara), което мисля, че ще е сериозна бомба. Movin On пък излиза чак сега. Още преди година и половина го пратихме на Hector, който искаше да го запазим за негова компилация за 1Trax – Tokyo Sampler. Миналата година Samu.l направи доста добър ремикс на Change That Beat.
Къде пускахте в Лондон?
Ивентът беше много як, казва се Solo Danza. Хедлайнери бяха Livio & Roby и Alexkid от Desolat, а ние с Fernando ги подгрявахме от 10 до 1 ч – получи се много здраво парти. Мястото се казва Crucifix Lane и всичко беше на много високо ниво. Вечерта беше full с позитивни и усмихнати хора, абе много яко. Надявам се и тук нещата да се пооправят, защото у нас има наистина добри и талантливи dj-и, който имат нужда от адекватна сцена.