ПОЕТЪТ ВИКБОЛД
Първични и цветни кадри с бразилско усещане
Габриел Викболд е бразилски фотограф. Представя се просто като един женен мъж, а като най-доброто си произведение определя дъщеря си Глория. Колкото до фотографията, за него тя е странно следствие от увлеченията по други изкуства. В началото Габриел пише поезия, после става музикант, за капак завършва телевизионна журналистика. Никога не е учил фотография и смята, че в тази професия техническите умения са напълно базови, за него това, което прави различен един кадър, е усещането, което носи.

Апаратът, с който е заснел любимите си кадри, е Canon 10D. Важна част от техниката, която използва, е генераторът Broncolor Flash Grafit A4, благодарение на който снима бързо движещи се обекти (с този генератор светкавичната лампа, включена към него, може да се зарежда бързо, и така се снимат по няколко кадъра в секунда). Иначе казано, това е средството му да запечата момента по най-прецизния начин.
.jpg)
Габриел казва, че когато търси локация за снимки, буквално тършува хаотично в интернет като из килера си и запазва всички файлове, които му допадат. Смята, че щом им е обърнал внимание, значи са успели да го развълнуват подсъзнателно, да го провокират. Когато наистина се нуждае от вдъхновение за обект за снимки или локация, идеите идват съвсем естествено.
.jpg)
Габриел не е от тези, които ще отрекат силата на фотошопа. Преследва резултата, който си е представял, като коригира цветовете, контраста, яркостта. В същото време не обича да добавя обекти, които ги няма реално в кадър, обяснява си го и с факта, че е твърде нетърпелива натура, и тази пипкава работа не му е в стила.
Когато снима мода или продукт, се старае да пренебрегне първичните асоциации. Според него единственият начин дадена марка да привлече вниманието е да създаде конфликт между себе си и потребителя, дори и чрез кадъра да тръгне срещу собственото си послание. Пази в тайна, как успява да развълнува и създаде крайни внушения без агресия.

Предпочита да работи в студиото си, защото го познава в детайли. Приема за предизвикателство да накара хората да си мислят, че кадрите са направени в някакво трето измерение, нито в студио, нито на външна локация.
Музика за ушите му е, когато някой види негов кадър и възкликне: Как го е направил?
Обожава работата си и казва, че едно от любимите му неща в нея е, че хората му плащат за това, което би направил и безплатно. Усещането, което му носи фотографията, определя като безценно.
Виж и фотографиите на вдъхновяващия парижанин Ларан Оксиетър.



















