Никол Кидман, която се страхува само от пеперуди
Безстрашна на екран, енигма в реалността - портрет на една истинска холивудска богиня

Красотата ѝ е монументална и хладна като студена планина.
Едва ли има режисьор, който не би направил жертвоприношение, за да я снима в свой филм, дизайнер, който не би ушил рокля за нея, жена, която не иска да поразява с поглед като нея…Говорим за една от богините на Холивуд – Никол Кидман. Никол се е снимала в редица култови филми. Само няколко примерни заглавия: „Широко затворени очи“, „Мулен Руж“, „Другите“, „Часовете“, „Догвил“, „Преводачката“…Има нещо безстрашно в начина, по който се впуска да работи с противоречиви киномайстори като Кубрик или Ларс фон Триер. Дори когато ѝ казват да внимава, дори когато ролята изисква всичко от нея, дори когато залъкът е уж твърде голям за една „русокоса красавица“ – Никол Кидман е доказала, че е много повече от това. Всъщност има само едн онещо, от което Никол се страхува – пеперуди.
„Скачала съм с парашут, може да ме покрият цялата с хлебарки, в състояние съм да се подложа на всякакви екстремни и неприятни преживявания, но така и не успях да се излекувам от страха си от пеперудите“, споделяла е актрисата.
Кидман е родена в Хаваи, израснала е в Австралия, а през 1983 започва кинокариерата ѝ.
През 1990 година по време на снимките на „Дни на грохот“ среща Том Крус и двамата се превръщат в една от емблематичните звездни двойки на епохата. Болезнено откровена е химията между тях във филма „Широко затворени очи“, който Кубрик снима преди смъртта си през 1999 година. Две години по-късно Никол и Том се разделят, а високата метър и 80 красавица се шегува, че отново може да носи високи токове на червения килим. Година по-късно изиграва Вирджиния Улф в драмата „Часовете“, за което получава заслужен „Оскар“.

В последните години Никол Кидман направи любопитен и също така смел преход от големия към малкия екран. Не че е изоставила големи кинопродукции като „Викингът“ (2022) на Робърт Егърс, но сякаш нарочно, обгърната в своята недостижима аура, актрисата застана начело на сериала „Девет перфектни непознати“.
Някои почитатели я разкритикуваха, че с това уронва собствения си холивудски престиж,
други насърчиха дързостта на Никол да стъпи в ролята на Миша Дмитриченко от романа на Лиан Мориарти. След това я гледахме в мистериозния сериал „Перфектната двойка“ – перфекционизмът е нещо, което ѝ отива. С това решение Кидман сякаш зададе тон и на други свои колежки и ето, че тази година Джулиан Мур също оглави подобен сериал – „Сирени“.

Нямам как да не обърнем внимание на последната голяма роля на Никол във филма Babygirl. Актрисата изигра влиятелна бизнес дама, кариеристка, която рискува и работата, и семейсвтото си, започвайки страстна афера със свой много по-млад стажант. От една страна гледахме Кидман в напоследък типичната за нея роля на амбициозна, привлекателна, доминатна жена. От друга страна, видяхме тъкмо обратното – една уязвима жена на средна възраст, която иска да бъде подчинена – ако не в живота, то в леглото.
Кой друг, ако не Никол Кидман, да заговори смело за сексуалните нужди и търсения в зряла възраст,
за динамиката между жена на 58 години и по-млад любовник (Харис Дикинсън), за противоречивите нюанси на интимността, експериментите, себеопознаването. Никол не бяга от темата за сексуалните фантазии и импулсите на подсъзнанието още от времето на еротичния трилър „Широко затворени очи“. Никол Кидман открито заявява, че новата ѝ страст е по-продължителното разказване, затова ще продължи да работи по сериали.
Ан Хатауей е музата на седмото изкуство през 2026 година
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.