Пътят на рекламата и печата

Интересуваш се от печат и реклама? Виж къде да нахраниш любопитството си

0 коментара Сподели:

“Advertising is based on one thing — happiness. And you know what happiness is? Happiness is the smell of a new car. It’s freedom from fear. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay.” – Don Draper, Mad Men

Рекламата е есенциална част от новото време.

Историята ѝ е почти толкова разнообразна, колкото би могъл да си представиш. Линиите, по които можеш да тръгнеш в изследването ѝ, са поне две. Едната обръща внимание на последните двеста години, но много лесно можем да се върнем назад до древността, още в най-ранните векове от съществуването ѝ, когато е имало стоки за продаване и средства за обмен на информация.

Преди около 8000 години, много преди капитализма и дори преди създаването на модерната форма на държавност, населението на древна Месопотамия се е занимавало с търговия.

Обект на размяна били стоки като олио, вино, зърно, транспoртирани в керамични съдове, затворени с тапи и запушалки, а последните били маркирани с глинени пломби, върху които били отпечатани картини, предшественик на т.нар. търговски марки.

И макар многобройните твърдения, че чертите и формите на съвременната реклама са чисто американски, на практика нейните гени са изцяло европейски. Два са основните ключови момента, които предопределят еволюцията на европейската реклама

– развитието на техниката и технологиите и развитието на производствените отношения, иначе казано – навлизането на капитализма.

Повратен момент е 1447 г., когато е създадена печатарската машина на Гутенберг.

С това откритие той прави прелом от китайското печатане на книги чрез дъски с изрязани йероглифи. Според някои източници през 1476, а според други през 1477 г. се появява първата книжна обява на английски език, чийто издател е британският печатар Уилям Какстън, която рекламира неговото религиозното издание – наръчник (ръководство) на свещеника по време на църковната година.

Следват първите примери за периодичен печат, а с тях идват и рекламите, които от притурки към вестниците бавно се появяват и на първите им страници.

Само военните времена са способни да изместят рекламите, като заемат тези позиции. Въпреки че до началото на миналия век рекламите приличат по-скоро на обяви, по това време се появява максимата „Ако споменете името на конкурента, вие го рекламирате“.

По време на най-разрушителния световен конфликт, когато промишленото производство е пренасочено, за да се произвежда военно оборудване, когато бушуват страстите за надмощие, е необходимо да се вземат крайни мерки в името на една „свещена“ кауза – победата. На бойното поле се изправя един общонационален исполин – манипулацията. Нейните техники ще се окажат здраво изплетени мрежи, които изкусно ще приласкаят с един решителен, сочещ с пръст образ и безмилостно ще оплетат мъжката сила. Манипулацията чрез печатната реклама (както и чрез други комуникационни средства) ще води своя собствена битка за общественото съзнание, за да снабди фронта с оръжието, наречено човешка сила. Ключови пропагандни послания умело са вплитани в социалния живот на хората. След края на сраженията продължава безкрайният поток от нововъведения, които позволяват на хората да подобрят живота си.

Рекламата, израснала в печата, се научава да живее хармонично с обществото, формирайки неговите възгледи, нагласи, култура, ценности и същевременно развивайки свои собствени нови умения за въздействие. Тя вече не се отнася до един повод и един човек, а става по-абстрактна, неперсонализирана и свързва купувача с група купувачи чрез думи и картини, достъпни за всички тях, и едновременно с това, съобразявайки се с никой от тях.

Сферите на печат, реклама, информационни елементи и визуални комуникации крият повече интересни технологии, отколкото си представяш. Дори да не работиш в бранша, със сигурност можеш да оцениш прогреса през последните години.

След броени дни предстои и единственото изложение с такава насоченост у нас. COPIS стартира на 5 октомври, а ние ти разказваме още!

За 10-и път бизнес платформата ще събере представители на сектора от страната и чужбина в залите на Интер Експо Център. През последното десетилетие брандът утвърди България като важна дестинация за всеки с интерес в сектора, особено за Източна Европа и Балканския полуостров.

В рамките на четири дни тази есен на COPIS ще бъдат демонстрирани постиженията при печата в различните направления, отражението му в текстилната индустрия и обзавеждането за дома и офиса. Участниците от България и чужбина ще представят тенденциите при графичния и пространствения дизайн, материалите и консумативите за печатната индустрия, производството на рекламно-информационни елементи и визуални комуникации.

„С развиването на формата участниците ще се възползват максимално от присъствието си“, коментират организаторите.

Организаторите продължават да развиват концепцията на COPIS, в кято е ключово мястото на съпътстващите събития. Какво ще предложи от 5 до 8 октомври изложението?

„Подкастът – Ново поколение медия“ е първото по рода си събитие, което на 7 октомври ще събере подкастърите в България в света на рекламистите. Организатори са Интер Експо Център и Олга Василевска, предприемач и създател на подкаста за промените в живота ни „Нов човек“.

На 6 октомври ПРИНТ ЕНД ПЪБЛИШИНГ реализира „Ден на печатните технологии в съвременния свят“, насочен към бъдещето. Потенциала си ще разгърнат лекторите от DIGI Pay – в рамките на DIGI Pay Conference. Петото издание на уникалната за страната ни конференция поставя на дневен ред водещите теми от сферите на дигиталните разплащания, киберсигурността, машинното обучение, изкуствения интелект и др.

За максимално улеснение на всеки от сферите на печатните и рекламните комуникации организаторите на COPIS ежедневно обновяват онлайн платформата www.copi-s.com. Чрез нея можем да разберем както какви са стъпките, ако искаме да се включим като изложител, така и да направим онлайн регистрацията си за свободно посещение.

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *