Диона „шмърка“ енергийна напитка и зарибява да си я купим – вие сериозно ли!?

Изненадващо "Нурофен"-ът се е превърнал в енергийна напитка на прах, а новите звезди промотират неща, които никога не бихме дали на децата си

0 коментара Сподели:

Животът съвсем откачи, социалните мрежи също, а „новите звезди“ дотолкова объркаха нещата, че ние се плясваме звучно по челото и се питаме – вие сериозно ли?!?!

Само преди броени часове известната изпълнителка Диона качи в Инстаграм профила си рекламно видео на енергийна напитка на прах, която умело разчерта въху телефона си, за да ни покаже как да я консумираме. Името на „напитката“ е Sniff Bull – Energy Dust Bulgaria, а рекламният ѝ слоган е „Навсякъде, по всяко време преоткрий себе си с нов вид енергия“. Направо не знаем откъде да започнем с коментара си по темата, наистина не знаем. Затова ще го кажем директно –

Диона, това не е само тъпо, това е абсолютен екзистенциален поп-фолк, това е безотговорно към всеки, пуснал си това ужасно клипче,

това е висша форма на глупост, това е абсолютно плачещо за „Малинка“ на годината, за тотален кенсъл на всичко, което правиш. Това е недопустимо!!! За медийно лице, за 15-годишните фенове, които те следват, за всички, които имаме поне две мозъчни клетки, които съществуват в симбиоза. Публично лице с влияние в обществения и социален живот трябва да се съобразява с посланията, които изпраща на аудиторията си. Трябва да знае, че му симпатизират предимно деца, и трябва да е наясно, че рекламира химия с негативно действие върху всички видове системи в човешкото тяло, особено при подрастващите, а още повече я рекламира, показвайки ни нагледно как се консумира – подобно на популярен вид наркотици. Диона, не е яко да „чертаеш“ върху телефона в колата си, облечена в тигрова рокля, не е яко да се случва само месеци след като беше хваната да шофираш с положителна проба за наркотици в кръвта, и не е яко да се усмихваш ехидно на всичко това.

По случая веднага се появиха редица коментари в социалните мрежи, като най-много харесваме този на любимата ни Миролюба Бенатова: „Няма статистика колко тийнове и с какво се дрогират. Защото наркоиндустрията е не стъпки, а километри напред. В химията, която пласира. И в рекламата. Както беше с хазарта, но по-зле. По-масово е. И много желано. Защото е част от модерното общуване. От това, което те прави cool. Сигурно мислите, че не ви засяга. Докато не видите своето дете да си играе на шмрък-шмрък с метална тръбичка и бяло прахче. Може и да не видите баш вашето дете да го прави, но въпреки това прочетете какви ги рекламира една прясно известна певица. За да има промяна, трябва да се ядосате. Днес. Затова споделете поста, споделен от мен. Така тази информация ще стигне до повече хора“.

Пост по темата пусна и „Розовата къща“, която е неправителствена организация, бореща се със зависимости.

Те написаха: „Скъпи родители и радетели за добруването на младежите на България, докато се бяхме съсредоточили да гледаме в гащите и чаршафите на приятелчетата им, на пазара е излязъл иновативен и много, много интересен продукт! Тове е едно комплектче с прахче за шмъркане и тръбичка към него. Прахчето е рекламирано като безвредно и дори полезно, като съставките му са същите като при енергийните напитки.

Лъскавката, приличаща на метална тръбичка веднага предизвика завист в очите на младежите, които вече пошмъркват „контролирано“. Цената за 1 грам (да, продава се на грамове, като другите „неща“) е 16 лв. Опаковано е в симпатична капсулка. Това нещо се рекламира от млада чалга изпълнителка, наскоро станала известна с това, че врътна системата и не беше осъдена след шофиране след употреба на стимуланти, оправда се с употребата на… нурофен. Дамата има 225 000 последователи в ТикТок и 445 000 в Инстаграм. Всички тези млади хора вече добиха представа колко е хубаво да напълниш носа с „енергийна напитка“…

Сега ставам истински сериозна – младите хора в България шмъркат наркотици като луди.

Често това е поведение, което е не просто очаквано, а изискуемо и всеки отказ може да доведе до изхвърляне от средата. Това младите хора няма да позволят да се случи. Превантивните програми в България, доколкото ги има, са допотопни. Терапията в България е скъпа и липсва разнообразие на предлаганите модели за лечение, т.к. или отиваш в терапевтична общност (често на цена от 3000 – 4000 лв. на месец), или си се оправяй сам. Веществата, които се продават, са с неясно съдържание и в България няма вариант за проверка, т.нар. drug checking. Нещо, което се предлага във всеки западен нощен клуб от години. Употребата им не води само до опасност от развиване на зависимост, но и до рискови поведения – безразборен секс, предоверяване на непознати и т.н.

Освободете фантазията си… Винаги съм повтаряла, че не веществото е сериозният проблем при употребата на наркотици, стресиращ е въпросът з а щ о младите хора имат нужда да употребяват в такива мащаби. В конкретния случай обаче ме изненадаха тежко. Това си е урок по шмъркане. Дори не са си направили труда да предупредят, че не е ОК да се ползва една и съща тръбичка… Скъпи родители, сега е времето за подписки и активност. Поискайте здравно и сексуално обучение, поискайте ефективна училищна превенция. Поискайте този продукт да бъде спрян от продажба. Защото точно това е ПРОПАГАНДИРАНЕ НА УПОТРЕБАТА. Вие сте на ход“. За финал и ние ще кажем само –

е, скъпи фенове вие сте на ход!

Да пеят голи е ок, да ги хващат пили зад волана или с „нурофен“ в кръвта е ок, да са неграмотни скандално е ок, да са „готини и луди“ също е супер, да са любимците на поне две поколение също е готино, а да продават прахчета на децата ви, които са „безвредни“ – колко е ок? Държавата е в отпуск от поне две години, а ние, които правим новите известни – известни, спим ли, или отдавна гледаме дъното отдолу. Диона – shame on you!

Неопределимият пол – за бокса по „мъжки“ и правилата по „женски“ на Олимпиадата

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *