Как обиколих с приятелката си най-яките пет фестивала в Европа за едно лято

Понякога дори пътуването за забавление може да се окаже истински кошмар, но накрая любовта и точната подготовка винаги побеждават. Виж още:

0 коментара Сподели:

Тръгваме в един мъглив 1 юни с моето момиче от летище София. Имаме грандиозен план това лято – цели пет пътувания извън граница, и то с цел избухване на едни от най-яките фестивали в Европа. Преживяването се случва през 2019 г., точно преди пандемията, затова въпреки всичко, което ще прочетете по-долу, след време си казахме, че наистина си е заслужавало. Подготвили сме се добре – тя е с голям розов куфар, който умишлено купихме с цел да се вижда отдалеч, а аз съм запасен с всички възможни лекарства, включително Алка-Зелцер, защото все пак отиваме да купонясваме здраво. И тук идва един от ключовите моменти на тази история – моят приятел Петър, който беше пътувал с бременната си приятелка точно преди нас.

Той ми каза с остър поглед и здраво стиснал дясната ми ръка: „Пич, направи си застраховка, и то добра!“.

Отначало си казах, че това са пълни глупости, но после, воден от някакво свито чувство в корема и от мисълта, че сме на фестивал и наистина всичко може да стане си взех някаква застраховка. Тя обаче се оказа абсолютно недостатъчна за всичко, което ни сполетя на това лудо пътуване. Тази година ми предстоят още много вълнуващи пътешествия и след проучване на възможностите реших да играя на сигурно и да избера за себе си и моята приятелка онлайн застраховка UNIQA pure за многократни пътувания в чужбина  на УНИКА България. Това е най-доброто решение, ако пътуваш по-често през годината с половинката, и реално можеш да сключиш застраховката изцяло онлайн само в три лесни стъпки. Тук идва и една от най-яките им опции – за покритие отмяна на пътуване, което – повярвай ни – в тези несигурни времена, когато затварят държави и полети за части от секундата има своите големи плюсове. UNIQA pure за многократни пътувания е супер за млади двойки, които пътуват за забавление и удоволствие, а предимствата да имаш готина застраховка е в това, че не може да ви се случи нищо от нещата, които сполетяха нас без да сте подготвени.

Primavera Sound – Барселона и един гаден грип

Първата спирка от пътешествието ни е един от най-яките фестивали Primavera Sound. Можеш да го откриеш в Порто, Лос Анджелис, Сао Пауло, Сантяго и Буенос Айрес. Ние обаче избираме неговото издание в Барселона, защото тук, приятелю, можеш да усетиш какво значи истински гореща забава. Слизаме директно на Барселона – Ел Прат, и от летището хващаме малко бусче до нашето Airbnb, което предвидливо сме взели встрани от централната част. Летището обаче е на 12 километра югозападно от Барселона в град Ел Прат де Льобрегат и макар от квартирата да ни делят едва 20 мин, аз усещам как започва леко да ми се гади, а остри ледени тръпки да обгръщат тялото ми.

Казах си, че просто е от промяната на времето, но по пътя ми става толкова зле, че виждам само розовия куфар на моята любима, а всичко останало тъне в остра непрогледна мъгла.

След довлачването на шестия етаж в малката кооперация на ъгъла на един от испанските площади вече бях сигурен, че умирам, а фестивалът ще остане просто мит. Тогава се наложи да отидем до най-близката болница, където влезе в ход сложна процедура по обясняване и разбиране. В този момент щеше да е супер да имамем застраховка, която включва медицински разходи – болнични и извънболнични включително поради заболяване от COVID-19, без каквато днес не тръгваме никъде. Тази година Primavera Sound те очаква от 2 до 12 юни, а главите ни ще пръскат Massive Attack, Pavement и Tame Impala, така че ти пожелавам да го видиш на живо, без моите тегави проблеми. Заради грипа пропуснахме първите два дни, но успяхме да хванем хедлайнерите и да се изкефим на макс. Малко антибиотици и повече течности и дойде вторият ни мултитрип – легендарният EXIT.

EXIT Festival и някои проблеми

Когато пристигнахме в Нови Сад, все пак се чувствахме точно като у дома си, защото братята сърби са си братята сърби, но все пак заради неприятните усложнения в Барса си имахме едно наум. Опънахме красива синя палатка заедно с два хамака и се настанихме в къмпинга край Петроварадинската крепост. Точно до реката беше супер готино и когато не искахме цялата лудница с повече от 1000 артисти, чиито изпълнения са на над 40 сцени и фестивални зони, просто чилвахме в кемпа.

Тук обаче дойде поредната драма – бяхме платили билети онлайн за вход, плюс ползване на къмпинга, но в тяхната система това явно не беше отчетено и ни казаха, че трябва да платим още 80 евро за къмпинга, който сме използвали през всичките дни.

След огромен скандал от наша страна дойде някакъв мениджър на фестивала, който заяви, че трябва да подадем писмено оплакване и молба и евентуално те ще ни върнат парите по банков път. Тук споменавам, че цялата разправия ни отне около половин ден, който изгубихме от фестивалната програма. Затова ако днес тръгваш нанякъде – не пропускай в пакета на застраховката ти да е включена правна помощ, каквато можеш да откриеш в предложението на УНИКА България. Надяваме се без такива драми – тази година EXIT те чака от 7 до 10 юни.

Sziget Festival – гулаш, ама друг път!

След кратка почивка в България този път запалихме собствения си автомобил и се отправихме към Будапеща. С едно преспиване в Белград и разходка до Калемегдан за нула време стигнахме следващата си дестинация – Sziget Festival. Фестивалът стартира през 1993 г., първоначално наречен Diáksziget (Студентски остров), а после идва сегашното му гръмко заглавие Sziget Festival. За него бяхме чували легенди и след като направихме едно-две возения с корабче – дневно и вечерно – по Дунава, обиколихме главната и решихме да хапнем. Тогава обаче вместо за топла порция гулаш се озовахме пред зъболекарски кабинет заради оплаквания на моята любима, която освен обичайно кисела, този път наистина се превиваше от болки. Започнах да се превивам и аз с мисълта колко ще ни струва това, защото нашата застраховка не покриваше нуждата от спешна стоматологична помощ! Въпреки всичко, тя беше ок само след час и половина благодарение на навременната намеса, а от фестивала не изпуснахме нито един ден. Това се казва все пак късмет!

Rock en Seine – ултимативен френски кеф

Когато пристигнахме в Париж в късния следобед на 28 август, бях чувал само легенди за Rock en Seine. В продължение на близо 20 години Rock en Seine е една от най-големите дати във френския музикален летен календар и е един от големите европейски фестивали, които не трябва да се пропускат.

С дневен капацитет за 40 000 посетители Rock en Seine обединява някои от най-добрите международни поп и рок изпълнители и ние нямахме търпение да ги видим.

Искам да подчертая, че тук наистина ви трябват леки дрехи, защото жегата в Париж е небивала по това време от годината. Слава богу този фест мина без инциденти и успяхме да се изкефим на макс, както и да обиколим някои райони около Сена, които буквално спират дъха. На фестивала имаше още огромен брой събития, изложби, беседи и дори фестивал за най-малките: Mini Rock en Seine! Тази година отиваме от 25 до 28 август, а грандиозният финален концерт е на 30 август с Rage Against the Machine.

Creamfields и един розов куфар по-малко

Решихме да завършим трипа с нещо красиво и английско. Любимата ми не беше стъпвала в Обединеното кралство, а истината е, че полетите до там през 2019 г. бяха безумно евтини, така че нямаше по-добро решение от Creamfields. Creamfields е най-престижният фестивал за електронна денс музика във Великобритания, а знаем, че те определено ги могат тези неща, затова очакванията ни бяха доста високи. Стъпвайки на огромната поляна пред главната сцена, наистина си казахме УАУ!

Фестивалът, който първоначално е започнал като еднодневно събитие с 25 000 присъстващи, сега е четиридневен с опции за къмпинг, приемащ 70 000 души на ден.

През 2022 г. Creamfields ще отпразнува своята 25-а годишнина на 28 август, така че и ти се приготви за нещо наистина голямо. Ние си прекарахме добре и тъкмо си мислихме, че каръшките ни случки на това пътуване са свършили, когато на 3 септември се оказахме на летище София с един розов куфар по-малко. И то не просто някакъв си розов куфар, а любимият на моето момиче, което беше преживяло какво ли не за това щуро лято и петте пътувания в Европа. Тогава ми светнаха думите на Петър от края на май, когато му разказвах за пътуването: „Пич, направи си застраховка, и то добра!“. Човекът наистина имаше право, защото застраховката ви задължително трябва да включва забавяне, загуба или кражба на багаж.

За финал мога само да ви пожелая да имате едно лудо лято и готино прекарване с любимия човек до сърцето ви и да не забравяте да пътувате умно. По време на пътуване или фестивали може да се случи всичко – от това да ти се обади мъдрец, през това да трябва чичо доктор да те докара обратно вкъщи до това някой да си припознае твоя куфар като негов. Застраховката UNIQA pure за многократни пътувания в чужбина включва само три лесни онлайн стъпки за закупуване на полицата 24/7, абонаментна полица с месечно плащане и възможност за надграждане на пакетните покрития. Можеш да избираш между три вида застраховка – smart, easy и expert, a застраховката сключваш изцяло на телефона ти за няколко минути. Имат дори покритие отмяна на пътуване, което само трябва да си букнеш малкооо по-рано (не по-късно от 14 дни преди самото пътуване), за да не изтървеш опцията. Не му мисли, не бъди като нас през 2019 г., а подсигури застраховката и тръгвай на безкраен музикален кеф. Сега му е времето!

За още пътувания – виж До Киев и назад

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.