От другата страна на слушалките с Only Murders in the Building
Убиваме скуката с този комедиен сериал
Делнична вечер е. Прибираш се от работа, сгъваш чадъра на влизане във входа и само си мислиш как ей сега ще си поръчаш нещо вкусно, ще се наметнеш с дежурното одеяло и ще си пуснеш любимия подкаст за престъпления по истински случай, докато вечеряш.
Този сценарий е типичен за true crime феномена, който е в разгара си от няколко години насам.
Има нещо вълнуващо в това да следим история, в която има същия съспенс, рискове и загадки като във всеки криминален филм с тази разлика, че тук персонажите не са измислени, а развръзката можем да проверим с няколко клика в интернет. Дори културата на зрелището да скандализира някои, които не я разбират, и да се подмятат обвинения за монетизиране на личната трагедия на жертвите, това не пречи на феновете на криминалните подкасти с удоволствие да попиват всеки детайл от мистерията и понякога дори да мечтаят да се включат в истинско разследване.
Точно това са основите на напоследък нашумелия комедиен сериал Only Murders in the Building.
Присъединяваме се към симпатичните главни герои Мейбъл, Чарлс и Оливър в тяхното шеметно приключение, което започва от среща в асансьор, авария и един загадъчен стар познат.
Единственото общо между тримата е манията им по един и същ криминален подкаст, а когато откриват, че в сградата им е извършено убийство, между тях веднага се заражда идеята да разкрият кой, защо, какво и как се е случило, докато записват размислите си в свое собствено аудиопредаване.
С остроумния си хумор, звездния актьорски състав (достатъчно е да чуем имената на Стийв Мартин, Селена Гомес и Мартин Шорт, за да наострим уши) и с актуалната си тематика Only Murders in the Building е моментален хит. Освен че изпълнява една от главните роли, Стийв Мартин е и продуцент на сериала заедно с Джон Хофман.
Самите епизоди напомнят на подкаст заради задкадровия глас, който съпровожда действието, а това, че гледната точка всеки път се измества, ни помага да опознаем героите по-добре и поддържа действието свежо и оригинално всяка седмица.
Докато следим неуспехите на главните персонажи и съпреживяваме трудностите им, почти започваме да вярваме, че гледаме някаква екранизирана версия на оригиналните им записи.
Тази автентичност на действието се дължи на успешната комбинация от езика на киното, изразителността на аудиодрамата и яркостта на думите. Неочакваните обрати не престават да ни изненадват и точно когато си мислим, че сме се досетили за истината, изскача нова улика, намесва се нов герой или се появява заплашителна бележка на нечия врата. Не можем да кажем, че фабулата е уникална сама по себе си, особено в рамките на криминалния жанр, но хапливата ирония и самият формат на всяка серия превръщат Only Murders in the Building в задължително допълнение към програмата ни за всяка четвъртък вечер.
В какво се съдържа обаче очарованието на подкастите? Ако трябва да обясните на баба си какво изобщо означава думата „подкаст“, вероятно бихте казали нещо като: „Това е като радиопредаване, но в интернет“. Защо тогава все по-рядко слушаме радио, а популярността на подкаст културата расте? Да, вероятно от време на време превъртаме станциите в колата, но това едва ли се случва, ако имаме възможност да отворим Spotify и да си пуснем някое от актуалните заглавия в съответния раздел.
Истината е, че подкастите имат доста различен характер от традиционните радиопрограми най-малкото поради количеството, разнообразието и оригиналността си.
Освен това те не са фиксирани във времето, а имаме достъп до тях винаги и без ограничения. Може да се каже, че в този смисъл те запечатват духа на интернет – свободата на избор, безкрайното количество от всякакъв материал… и да не забравяме най-важното: универсалността. Всеки може да започне свой собствен подкаст и самата възможност да станем част от подобен проект приближава продукциите до слушателите, прави ги по-искрени и по-лични.
Виждаме самите себе си в младата и сериозна Мейбъл, във вече остаряващия и леко позабравен актьор Чарлз и лежащия върху старата си слава бивш режисьор Оливър. В крайна сметка кой не мечтае поне за малко да се прехвърли в света от другата страна на екрана или в другия край на слушалките?
Не пропускай и тези 10 емблематични момента, с които да запомним Джеймс Тейлър (Гюнтер) от „Приятели“
Пусни се в Tik Tok с нас
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч