7 лесни начина да станеш нов човек от утре

Някой ден или сега? Няма време за отлагане на дадените обещания!

  • 06.03.2019
  • от Десислава Павлова

Предизвикай се сега! Включи се в приключението на бирата без алкохол Birell до 10 март и имаш възможност да спечелиш някой от страхотните подаръци: 5 раници, 3 комплекта bluetooth слушалки и 1 смарт гривна всяка седмица с голяма награда велосипед Drag! Някой ден или сега? Направи го веднага тук!

Влез по търлъци в новата година (все пак си изтървал началото ѝ - сега трябва да си тих, за да не те изгони поради твърде много отсъствия) и започни скромно: нов спорт, нов хранителен режим, каквато и да е ново занимание за душата и тялото. Достатъчни са 21 дни за формиране на нов навик. Също толкова, за да се отървеш от някой вреден стар. 

В началото на март има два варианта – или си започнал да изпълняваш списъка с новогодишни обещания, или тепърва ставаш от празничната маса. Да, Коледа беше отдавна, но след нея дойде Нова година, после всички именни дни и хоп, от началото на февруари всяка вечер пийваме по едно за отскок в чест на Трифон, а ето че на хоризонта се задава и Празника на жената за всички, които пропуснаха да вдигнат чаши в чест на Освобождеието. Спокойно, знаем че във всяка промяна най-трудна и най-важна е първата стъпка, но също и че още не е късно да я направиш.

Не е нужно да е великанска крачка, по-скоро се опитай да пристъпиш към новото си аз като котарак, който дебне кацнал на прозореца скакалец.

В следващите редове ти даваме 7 идеи, с които да се предизвикаш през 2019, за да имаш едни по-пълноценни 9 месеца от годината. Така де, за 9 месеца се изгражда цял нов човек - буквално. 

1. Да ядеш по един плод на ден

Най-добрият начин да почувстваш прилив на енергия е да поканиш обратно плодовете в дневния си режим.

Ето няколко предложения: грейпфрутът намалява холестерола и помага за сваляне на килограми, авокадото е богато на здравословни мазнини и калий, синята боровинка е силен антиоксидант и имуностимулант, нарът също, мангото пък съдържа витамин C и разтворими фибри, а портокалите са пълни с витамини от група B, флавоноиди, каротeноиди и лимонена киселина. След като един плод на ден вече не ти е достатъчен, време е да добавиш кисело мляко за основа и съответстващи като вкус ядки.

2. Да тичаш

Не, бягането не е занимание за хора, които обичат да обикалят в кръг (алеите на парка), а един от най-популярните спортове. Можеш да го практикуваш почти навсякъде, без да влагаш много средства в екипировка. Трябват ти само едни маратонки, да излезеш навън, да вдишаш, да издишаш и да започнеш. Когато потичаш известно време, ще установиш, че това е едно от най-естествените движения за човека, което на всичкото отгоре действа като… наркотик. След известно време, прекарано в джогинг, мозъкът започва да отделя ендорфини, защото те са естествен убиец на болка.

Колкото по-голямо е натоварването, толкова повече ендорфини ще бъдат отделени, а колкото повече ендорфини - толкова по-голям прилив на еуфория.

3. Да се научиш да плуваш

Придобиването на всяко едно ново умение безспорно е полезно. Най-голямата причина обаче, най-накрая да се научиш да плуваш е, че е

крайно време е да прекарваш по-голямата част от почивката си на Халкидики във водата, а не на бара на плажа!

Не е срамно да си вземеш треньор или да се включиш в група. Е, може би ще е малко странно поначало, защото общата възраст на трениращите рязко ще се вдигне от твоята собствена, но няма страшно - по-добре късно, отколкото никога. Ако се осмелиш да влезеш във водата, ще установиш бързо, че е по-лесно, отколкото изглежда, защото умението да плуваме ни е вродено. Или поне „кучешката“ му разновидност.

4. Да ходиш на планина повече

Времето, прекарано сред природата, е ценно не само заради чистия въздух (който всъщност е достатъчна причина, заради която да хванеш гората, имайки предвид завишените норми в големите градове).

Планината ще ти помогне както да подобриш общото си физическо състояние, така и да си много по-продуктивен и креативен, когато се върнеш в града.

Постоянно заобикалящите ни технологии, устройства, ярки и шумни картини ни разсейват, изместват фокуса от целите ни и пречат на взимането на бързи и адекватни решения. На другия полюс - времето, прекарано в планината, ни помага да се концентрираме, подобрява креативността ни и възможностите за справяне с проблеми.

5. Да ходиш пеша на работа

Няма смисъл да увъртаме - придвижването с градския транспорт е гадно. Често двайсетте минути, прекарани в блъскане, са причина за скапано настроение през целия ден. Спасението не е качване в колата, защото самосиндикалното придвижване с автомобил съвсем не е природосъобразно. Да се придвижваш пеша обаче е! Изобщо не е толкова лошо, колкото изглежда - на първо място, ще спестиш поне 1.60 и, на второ, ще си принуден да ставаш една идея по-рано. Помисли малко - ако станеш по-рано, ще имаш време да се разсъниш, може да успееш дори да закусиш и да си направиш хубаво кафе, а разходката до работа ще те раздвижи и още преди да си стигнал в офиса,

ще си свършил първата най-важна задача - да се погрижиш за себе си.

6. Да спреш алкохола

За да започнеш на чисто, понякога са нужни кардинални мерки. И тъй като никой не иска да ти отнема удоволствието от това да се срещаш с приятели на по питие, да опитваш нови вкусове и да се социализираш, когато проверяваш нови места в града, можеш да се обърнеш към безалкохолните коктейли или напитки, които сме сигурни, че приятно ще те изненадат с вкусовите си качества.

Например бира без алкохол – същия вкус, но съвсем различен ефект.

Да ограничиш алкохола ще ти помогне да бъдеш много по-енергичен, а първото позитивно влияние, което ще усетиш, е подобряването на съня ти.

7. Да превземеш фитнеса

Време е да изпълниш заканата, която си повтаряш от поне три години насам. Упражненията и справянето с нови предизвикателства в залата определено ще подобрят самочувствието и увереността ти, а така ще можеш без никакви притеснения да предприемеш по-сложните нови начинания като преходите в планината, новия спорт или спирането на алкохола. Фитнесът ще ти помогне да следиш по-старателно здравословните си показатели и да обърнеш внимание на ежедневното си меню.

Истинското удовлетворение ще дойде, когато чрез личните си фитнес постижения успееш да мотивираш и други да тренират и водят по-пълноценен начин на живот.

10 признака, че си модерен градски човек

Какво друго се случва в града?! Последвай Instagram профилът ни и разбери пръв.