ВЪНШНА РЕКЛАМА, ВЪТРЕШНО НЕДОРАЗУМЕНИЕ

Външната реклама в столицата никога не е блестяла с особено качество, но няколко примера са доста дълбоко под нулата

  • 17.03.2014
  • от Мелина Нинова

Наред с движението по улиците на столицата, често се сблъскваме и визии, които по една или друга причина привличат вниманието ни. Събрахме някои от най-ярките примери за нелепа външна реклама у нас, които със сигурност добре познавате или ще помните за дълго.

ДИЪР „СЕЛИНДЖЪР“… ИСКАШ ДА СТАНЕШ СОФИЯНЕЦ?!


На пръв поглед този билборд едва ли би грабнал вниманието на забързан за работа минувач, тъй като от него няма да научи нито за актуалните участия на родни звезди в клубовете, нито за намалените колбаси в близкия магазин. Но ако този минувач е „столичанин в повече“, един въпрос ще отекне в съзнанието му. На това залага брокерска къща, която насочва усилията си към привличане на точно определен сегмент – прииждащите хора от провинцията в София, наречени с фамилията на американския писател Джеръм Дейвид Селинджър за благозвучие и по-конкретно тези, които искат трайно да се установят в столицата, закупувайки си жилище. Единственото, което може да помрачи успеха на провокативното и забавно послание, е липсата на чувство за хумор по темата у пазарния сегмент, към който е насочено.

БЯЛОТО БЕШЕ НА МОДА ПРЕЗ XVIII ВЕК


Столично соларно студио решава да привлече клиенти, поставяйки провокативен билборд и реакциите не закъсняват. Френският крал Луи XVI (1754-1793) очевидно не е имал възможността да получи шоколадов тен, поради липсата на съвременните технологии и със съжаление констатира, че е робувал на някакви си модни тенденции. Реклама на соларно студио се асоциира с красива дама с нежна кожа и бронзов тен. Да, ама не.
 
БЛАГОДАРЯ ВИ, Д-Р ЕНЧЕВ


Д-р Ангел Енчев, един от популярните пластични хирурзи у нас, определено избира нестандартен начин да напомни на своите пациенти за себе си. Pin-up момичетата, в съчетание с интересно послание и благодарност за добре свършената работа, определено изиграват своята роля и само за кратко време кампанията е позната на голяма част от аудиторията.
Благодарение на пластичния хирург, на някои от героините от рекламата вече не им се налага да работят, а други пък се сдобиват със завидно самочувствие, вследствие на направените пластични интервенции. Въпреки че регулаторните органи обявиха кампанията за дискриминационна, антивъзпитателна и обидна, тя вече е постигнала търсения ефект.

Казват, че лоша реклама няма. Дали?