Istvan Labady - Филмова драма

Унгарецът се вдъхновява от класически филмови ленти, за да вкара емоция в модата

  • 16.11.2013
  • от редакторите
  • снимки: Istvan Labady

Ищван се занимава с модна и рекламна фотография на свободна практика. Живее в Будапеща, но когато двата бряга на Дунав не му предлагат достатъчно разнообразие, хваща апарата си и заминава отвъд унгарските граници. В разрез със силно стилизираните визии, които създава, Ищван обича да снима и места далеч от цивилизацията, необременени от натрапчивата яркост на модния бизнес. Именно подобни бягства са почивката му от постоянните очаквания на клиентите за перфектния кадър. Редува отдалечените кътчета с оживени метрополиси, където иронично си също толкова анонимен.



Преди време планирал да си намери място във филмовата индустрия. Не след дълго обаче осъзнал, че фотографията е неговото поле. Старите ленти остават вдъхновение. Казва, че идеите му за сесии обикновено са провокирани от филмови истории, и в този ред на мисли се надява хората, които гледат кадрите, да усещат вложеното настроение.  



С доза съжаление отбелязва, че в полето на комерсиалната фотография няма особена свобода, но все пак винаги се опитва да участва във вземането на финално решение, било то за цялостната идея или локацията. Смята, че фотографът има място в криейтив екипа, въпреки че работа по подобен модел не е често срещана практика.

В момента използва Hasselblad H2, на чието тяло слага дигитален гръб Phase One P45+. Снима още с Nikon D3X, Fuji X-100.


Като красиви определя кадри, които успяват да му въздействат емоционално. Постпродукцията заема важна роля в работата му.

Въпреки това Ищван не манипулира тотално изображенията, а просто засилва ефекта, създаден по време на снимки. Ето защо търси локации, които имат особени вибрации, въпреки че намира за трудно да открие добро място, което да е поне малко комфортно. За него добрите снимки са резултат от правилната атмосфера, създадена именно по време на работа. Само тогава лицето на модела изпраща точното съобщение, и позата не изглежда като за снимка.

Виж и сръбската визуална драма на Ненад Марянович.