Ван Гог за Instagram, артуърк за напреднали

Или как приложението LUCID на Георги Стоянов и екипа му впечатли 60 000 души

0 коментара Сподели:

Да те нарисува Пикасо, Ван Гог или Василий Кандински, а после да можеш да споделиш произведенията им в Instagram, са сякаш два различни свята, които доскоро бяха лесно диференцирани един от друг. Но въпреки виртуално-дигиталните реалности, в които ежедневно се потапяме, ние все още имаме нужда от изкуство и духовност и точно това е причината, поради която тенденциозно двете измерения имат нужда едно от друго.

Според нас това е и причината, която поражда нужда от иновативно решение, което изцяло да промени начина, по който създаваме и споделяме визуално съдържание. И по един или друг начин Георги Стоянов и екипът му го създават. Те разработват приложението Lucid и на практика смесват съвременните технологии и техниките на старите майстори. Резултатът е наистина магически, а доказателство е огромният интерес, който вече наблюдаваме към приложението. Преди успехите да завалят главоломно, се срещаме с Георги за няколко бързи въпроса. Ето и кратката версия за историята на този артуърк за напреднали:

Разкажи ни накратко за LUCID?

Това е приложение, което превръща снимките на потребителите в произведение на изкуството, като целият процес е сравнително прост. Потребителят си избира снимка, после стил на художник, това може да е Ван Гог, може да е Пикасо, може да е Дали, може да е и някой друг от всички останали 20 автори, след което картинката се изпраща към нашите сървъри, които му връщат чисто нов кадър.

Какъв е размерът, в който получаваме снимката?

Размерът е стандартен, като резолюцията е 1024 px.

Как дойде изобщо идеята за подобно приложение?

Цялото нещо започна през януари, когато, докато разглеждах новите рисърчи в областта на изкуствения интелект, осъзнах, че вече технологично е възможно да се създаде подобен продукт. След изготвянето на работещ прототип през март започнахме работа заедно с екипа, с който вече бяхме разработвали други проекти, и нещата ни се получиха доста бързо. Аз, Никола Иринчев и Анибал Дуарте, с когото се запознахме в Амстердам, буквално за 20 дни реализирахме продукта, но пък ударихме на камък с алгоритмите, които трябваше да помогнат за бързото обработване на данните. В средата на април имахме бета-версия, но при нея обработката на снимките отнемаше 100 секунди, което е крайно много време. Затова трябваше да изчакаме малко със старта на приложението, докато се справим с проблема.

Тогава някъде се появи и Prisma. Какво ще кажеш за приликате между двете приложения?

Както вече казах, ние имахме краен продукт още през март, но алгоритъмът не беше достатъчно бърз, а Prisma стартираха в средата на юни и реално за около месец вече имаха милион потребители. Ние стартирахме месец след тях и това беше доста неприятно, но пък е опит, който явно е трябвало да натрупаме.

Колко тегеления има app-ът?

Без никакъв маркетинг бюджет до този момент сме на 60 000 сваляния.

Как смятате да се позиционирате на пазара оттук нататък?

За мен на дневен ред стои това, как максимално да се разграничим от конкурента, който успя да пусне продукт преди нас. Важно е да успеем да се диференцираме, за да не изглежда така, че копираме някакъв готов модел. Нашата следваща стъпка са видеа. Това е трендът и в тях е бъдещето.

Всъщност колко общо са стиловете, с които можеш да обработиш снимките си?

В момента са 20.

По какъв критерий избрахте кои да са художниците?

Селекцията е правена по няколко критерия – първият е известност на художника и това е най-важно, защото на това хората резонират.  Вторият е да има различно усещане от картината на всеки художник, да има разнообразие.

Как успяхте да уловите най-характерното в стила им?

Това всъщност е магията. Става въпрос за изкуствен интелект. Компютърът заучава определени щрихи и типични елементи и повтаря модела при всяка подадена снимка. Въпреки че съм наясно с логичното обяснение зад технологията, всичко все още оставя усещането за магия в мен.

Кога се очаква видеата, за които говориш, "да са в ръцете на потребителите"?

Много вероятно е това да се случи в близките седмици.

Как смятате да монетизирате дейността си?

Има няколко варианта, като на мен ми се иска да не минаваме през частта с рекламите. По-скоро ще работим в посока това да даваме по-голяма стойност на крайния продукт срещу заплащане. Да речем – по-висока резолюция, снимките да нямат лого, а при клиповете – да имаш на разположение по-голяма дължина.

Звучи страхотно. Желаем ви успех по пътя нагоре!

ИЗТЕГЛИ LUCID OT APP STORE ИЛИ PLAY STORE.

След като вече има приложения за почти всичко, което се сетиш, съвсем естествено смартфоните намериха своята употреба и в кухнята.

 

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *