Live streaming от всяка точка на света

STREAMER.BG разказват за видео стрийминга като нарастваща тенденция

0 коментара Сподели:

Иван Коловос

STREAMER.BG са наши партньори и бяха главният виновник за връзката между всичките ни читатели и най-важното за нас събитие Go Guide Food and Drink Аwards през февруари. Те излъчваха на живо церемонията по награждаването и направиха наистина приятно и поглъщащо зрителското преживяване. Решихме да си поговорим с тях това-онова за видео стрийминга като нарастваща тенденция, като начин да ангажираш публиката пряко и моментално със случващото се. Видеото се налага като една от най-ефективните форми на маркетинг съдържание. То е ярко и завладяващо средство за разказване на истории, предаване на информация и предизвиква емоционална реакция. Ето какво още научихме…

Първо искам да започна с това, че благодарение на вас вторите годишни награди Go Guide Food and Drink Аwards станаха достояние на фейсбук последователите ни абсолютно на живо, след което веднага ще продължа с лаишкия въпрос – а как това се случи?

Go Guide Food and Drink Аwards е не просто събитие, то обединява софийската ърбан култура и излъчването му на живо бе връзката именно с хората, създаващи градската среда с начина си на живот и предпочитанията си. Локацията също бе магнетична – толкова потайно място на една от най-оживените централни софийски улици, което се препълни с хора (после да не чуваме обвинения, че лайв стриймингът „гони“ посетителите). Събитието бе предадено с 3 видеокамери, 1 камера снимаше от балкона и даваше интересни гледни точки отвисоко, а други две бяха разположени от двете страни на сцената, за да уловят всеки важен близък кадър. Режисьор на пулт смесваше картините от камерите, за да представи най-интересните моменти от награждаването, наслагваше върху картината заставки с допълнителна информация с дизайн, съответстващ на брандинг елементите на наградите. Събитието се излъчваше във Facebook страницата на Go Guide, също така бе споделено в социалната мрежа от номинирани заведения. Излъчването на живо придаде още по-голяма известност на Go Guide Food and Drink Аwards, като до момента има над 10 000 преглеждания.

Предполагам вече много хора вече знаят какво е live streaming, кажете ни какво не знаят за „живото излъчване“ обаче?

Общата представа е, че лайв стриймингът предава съдържание от една точка (мястото на провеждане) към онлайн платформа (Facebook, YouTube, STREAMER.BG и др.) и така достига до своите зрители. Малко хора знаят, че лайв стриймингът е гъвкав инструмент – чрез него могат да бъдат свързани и да контактуват помежду си много точки, както и че освен картини от камерите може да бъде включено всякакъв тип допълнително съдържание (шапки, заставки, анонси, рекламни клипове) – всичко е въпрос на въображение.

Излъчването на живо е като пластилин, който може да променя формата и пъстротата си спрямо целите на ползвателя.

Кои са основните принципи, на които трябва да отговаря едно събитие, за да може да бъде излъчено на живо?

Няма специални изисквания, на които трябва да отговаря едно събитие. Единственото необходимо е наличието на полезно, любопитно и автентично съдържание. Самоцелното излъчване на живо не носи никакви позитиви, по-скоро би предизвикало раздразнение у онлайн зрителите. Неговата цел е увеличаване на мащаба, популяризация и привличане на нови привърженици към действителни идеи, концепции и каузи.

Какви събития има във вашето портфолио? С кое най-много се гордеете?

Портфолиото на STREAMER.BG e изключително разнообразно, отразявали сме големи форуми и фестивали (Webit, Eventex, DaFest, DigitalKidZ), доверен партньор сме на институции (Европейски парламент, Европейска комисия, Народно събрание) и бизнес в изграждането на маркетинг кампании.

Много са излъчванията, с които се гордеем, едно от тях е PR кампанията на Max Telecom – излъчихме на живо традиционния военен парад на 6 май с видеокамери, инсталирани в кокпита и на колесниците на летателните апарати, други две камери предаваха настроението от площад "Батенберг". Изпълнението на проекта бе изключително предизвикателна задача, която изискваше намиране на техническо решение за автономно видео излъчване от въздуха, както и сигурен монтаж на камерите на хеликоптерите.

А имало ли е такова, което е било изключително трудно за снимане?

Излъчването на Urbanathlon-а в София беше страхотно приключение – трасето на състезанието минаваше през целия център на София, като специални препятствия бяха разположени на 8 отдалечени локации. По трасето имахме мобилни и стационарни екипи, които снимаха в полеви условия и предаваха картина на живо към парти зоната, където режисьор на пулт се грижеше за картината на големите екрани около сцената. Живото излъчване от трасето правеше публиката, която беше основно в партизоната на старт-финала, съпричастна със състезанието. Всякакво планиране се оказа несъстоятелно, защото най-бързите участници минаха трасето за двойно по-кратко време от очакваното! Извънредните обстоятелства обаче не успяха да надвият сериозната ни подготовка и надпреварата бе пълно предадена.

Според вас как и с какво едно „живо излъчване“ може да грабне интереса на потребителите в социалните мрежи?

Facebook е оптималната платформа за комуникация с широк спектър от публики, които в забързания живот се спират, за да отделят време и внимание на пътя на скрола и да се превърнат в отдалечени зрители на събития. Но именно за да изпъкне Live пост, той трябва да се отличи от заглушаващия го шум. За момента Facebook дава по-висок ранг на Live постовете в сравнение с друг тип публикации, но и тази тенденция започва плавно да спада, а и човешкото око започна да се адаптира към този формат публикации. Грабващ текст на публикацията, представящ същността на излъчването и поводите за гледане, разнообразие от гледни точки и обогатяващо аудио-визуално съдържание са елементите, които ангажират потребителското око.

Добрата картина и чистият звук правят голямата разлика и са решаващи дали предаването ще бъде приятно за гледане или дразнещо сетивата, съответно негледаемо.

За съжаление доброто изпълнение не е достатъчно. За да премине Live постът първоначалния филтър, едно излъчване трябва да се промотира усилено и от по-ранен период.

И когато тези две условия за привличане на по-голям трафик (добрата комуникация и изпълнение) са покрити, изпъкват полезността и автентичността на съдържанието. За лош пример бих дала кампания за печалба на билети на wizzair, представляваща fake live на анимирани въртящи се човечета, което буквално нямаше край.

Какви са предимствата и недостатъците на живото излъчване? С какво то е по-добро от постпродукционните видеа?

Лайв стриймингът носи в себе си символиката на чиста и неукрасена пряка връзка, докато постпродукционните видеа носят усещането за един идеален свят. Двата похвата са много различни и не бих казала, че стоят от двете страни на монетата, по-скоро вървят ръка за ръка.

Предимствата на излъчването на живо е, че то е на момента, автентично е и позволява ангажиране с отдалечени публики чрез комуникация в реално време, то не търпи отлагане. Чрез непосредствеността си, то създава искрени и отворени взаимоотношения, комуникира близост, ангажираност и лично отношение.

Недостатъците на живото излъчване се крият именно в същността му – всичко се случва в ефир и възможност за повторен опит, без да остане незабелязана грешката, няма. Рисковете са организационни и технически и обикновено се проявяват при липса на опит и невъзможност за бърза реакция.

Предполагам следите световните тенденции, кое  е най-интересното място, от което е излъчвано „на живо“?

Всъщност най-интересното място на излъчване не е нещо ново, но се съмнявам, че скоро ще бъде надминато като трудност и авангардност. През 2012 г. Феликс Баумгартнер постигна световен рекорд със скок от 41 420 метра височина. Скок от стратосферата. Неясен край. Именно живото му предаване направи безброй хора съпричастни към историческото събитие, чийто край бе непредвидим. Именно излъчването на живо позволи на всеки да съпреживее възможния триумф или гибел на дързостта и смелостта. 

А вие докъде искате да стигнете?

Отвъд нашите представи, а те са много смели.

Можеш да следиш STREAMER.BG отблизо, ако ги последваш тук!

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *