Success Story: Анна Божкова от Kashmir Wellness & Spa Hotel

Лидерството като грижа и комуникация - говорим си с генералния мениджър на Kashmir Wellness & Spa Hotel

0 коментара Сподели:
Success Story: Анна Божкова от Kashmir Wellness & Spa Hotel

Анна Божкова е един от най-успешните  и отличавани хотелски мениджъри в България.

Тя ръководи Arte Spa & Park Hotel, Велинград, който под нейно управление е отличаван многократно като „Най-добър Spa хотел на България“ и „Най-добър Spa хотел на Балканите“.

През 2023 година Анна поема и ръководството на Kashmir Wellness & Spa Hotel

– първия петзвезден Adults Only Spa & Wellness хотел в България, който вече се радва на престижното отличие „Ключ на Мишлен“.

Сподели с нас една грешка и една победа в твоята кариера, които са те научили на нещо наистина важно за лидерството?

За мен лидерство е равно на комуникация. Назад в годините една неизговорена ситуация и грешно направен извод доведоха до загуба на важен за нас служител. По-късно разбрахме истинската страна на ситуацията и за двете страни, но за съжаление беше късно. От друга страна, с изключителна комуникация с всеки служител (те са 260 души), поотделно и лично по време на пандемията, доведе до това след затварянето на хотелите и след отварянето им да сме загубили по малко от 1% от хората и реално всички да се върнат на работа. Дори в първите дни, когато работата беше малко, колегите по свое желание работеха по 4 часа на ден, за да има възможност всеки служител да има изработени часове и заплащане. Подкрепата, която показаха едни към други беше изумителна, и вярвам, че комуникацията и усещането, че не са изоставени, е една от най-големите ми, тихи победи.

Кои твои качества, които ти помагат, смяташ, че имаш вродени, и кои са извоювани с времето?

По природа съм търпелив човек, с изключителен толеранс към другите. Винаги съм готова да дам шанс, да повярвам, да опитам. Смятам, че това е от огромно значение в работата, която извършвам. Извоюваните качества и тези, които тепърва ще изграждам в живота си, са не по-малко важни и значими както в живота, така и в работата ми. Емпатията е нещо, което доразвих, след толкова много общуване, след толкова много ситуации с различни хора и съдби. 

Кое най-много ти харесва в туристическия бранш, защо точно това е сферата, в която си избрала да се разгърнеш?

Динамиката – хотелиерството е отделен свят, с паралелен живот. Не е за вярване, но сигурно мога един месец да не излизам от хотела и да ми се е случило почти всичко възможно. Грижата – към гости, към служители, към изживявания е друг аспект на избора, който съм направила. Емоцията от всеки идващ ден, страхът от предизвикателствата и изключителното усещане за случване на нещо красиво.

Какво представлява отвътре да управляваш „мениджърски екип на годината“ – как се справяш с конфликти, какво не толерираш и как разпознаваш кога някой не е на правилното място?

Банално, но отново е комуникация и личен подход. Аз изключително много толерирам конфликтите – смятам, че всичко, което се мисли и предполага, трябва да е на масата. Екипът свободно спори, влизат в конфронтация, критикуват ситуации и колегите си, и мен с уговорката, че се случва „Очи в очи. Много често оперативките ни са „горещи“ и в спора се ражда истината. Вярвам, че когато нещата са неизказани и остават да се обсъждат „под сурдинка“, имат пагубен ефект и разбиване на екипа. Често сме определяни като специфичен екип заради директността и искреността ни. Не ми се налага да разпознавам кога някой не е на мястото си, заради директността този някой често много бързо сам осъзнава, че не е сред свои. Дразни ме, когато някой не може да изнесе или да застане и да се пребори за мнението си. Аз обожавам екипа си, менажирането му не е най-точната дума. Притеснението дали всички се чувстват добре, дали имат всичко, от което се нуждаят, дали ще преодолеят трудностите пред тях, дали успехите носят удовлетворение за тях, какъв искат да бъде пътят им напред – това са основните ми насоки. Грижа е по-точната дума, с която бих описала подхода си към колегите.  

Adults Only концепцията на Kashmir е смела за България. Кога се разбира, че пазарът е готов за нещо различно?

Не го знаех, не го знаехме. Искахме, пробвахме, повярвахме, успяхме. Често много хора ни казват, че определени неща са невъзможни, непостижими и нереални. Истината е, че когато се появи Kashmir, за екипа друг път освен Adults Only не е имало и не сме обсъждали. Бяхме убедени, че ако пазарът не е готов за тази услуга, ние ще създадем търсенето. Реално така и се получи, наложихме един продукт, който беше немислим за голяма част от пазара, и усещането, че човек може да се погрижи за себе си и това да не носи отрицателен знак, се оказа вярно и здравословно. Винаги сме искали да сме различни, вярвали сме, че го можем, и се постарахме за това.

Kashmir е един от четирите хотела в България, които получиха „Ключ на Мишлен“. Какъв е пътят до такова голямо признание и какви отговорности носи то със себе си?

Много странно е това усещане, ще съм напълно откровена. Дори не сме си представяли, че е възможно да се случи. Работили сме отдадено, разпалено, безотказно и често с откраднато лично време, за да може нашите гости да се чувстват добре, обгрижени и да получават това, от което имат нужда. Кандидатствахме за Michelin Guidе, бяхме включени в него и смятахме, че с това е приключил нашият път с Michelin… Около 9 месеца по-късно получихме email, че имаме „Ключ на Мишлен” и не знаем как да му се зарадваме. Истината е, че не сме работили за него, не сме чакали посещение на инспектори, не сме говорили на оперативки – нека се подготвим, а просто сме си вършили работата. И в това се крие пълният нонсенс – още не сме разбрали, че имаме „Ключ на Мишлен”, но от друга страна реалността е, че усилията, които сме полагали ежедневно, са тези, които са правилният път и са донесли това признание. Сега… новите отговорности са в пъти по-големи, грешките са много по-трудно простими и очакванията за нас и от нас – грандиозни. Следва да изискваме, правим и показваме повече и повече, да надскачаме себе си и възможностите си. Дано ни се получи. Стискайте ни палци.

Ако трябва да дадеш съвет на себе си преди 10 години – какъв щеше да бъде той и щеше ли да го послушаш?

Да се грижа повече за себе си, за да мога да се грижа повече за другите. Нямаше да го послушам… и сега рядко го слушам.

Топ 10 СПА хотела във Велинград: Перфектната дестинация за релакс

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.