Градският хамелеон: dm, който се променя с града – и заради него
Ето и причините, поради които си остава един от градските ни храмове на добрия живот
dm продължава да движи градското пазаруване напред – буквално.
Не е просто усещане, че навсякъде около теб се появяват нови магазини с чисти рафтове и усмихнати служители. Това е усещането, подкрепено с конкретни числа: култовите 483,3 млн. лв. оборот за последната финансова година, ръст от над 1,8 млн. души, които всеки месец влизат в dm – или онлайн, или офлайн, според дневното си темпо. С тези числа картинката е ясна: хората им вярват. А dm обяснява това доверие с онзи правилен микс от атмосфера, компетентен екип, подбран асортимент и дигитални услуги, които не се чудиш дали ще работят – те просто работят. Същият този dm, който някога беше „още една дрогерия“, вече е мрежа от 118 магазина в 45 населени места, а зад него стоят над 10 млн. лв. инвестиции за обновяване и разширяване. Тези пари се виждат: по-свежите фасади, по-подредените пространства, местата, които те карат да влезеш „за едно нещо“ и да излезеш с три. Най-яркият пример? Първият двуетажен dm у нас, който се появи тази пролет в знаковата сграда „Купола“ в Благоевград.

Онлайн светът на dm също живее с пулса на града. Продажбите в интернет скачат с 51%, а в центъра стои приложението „Моят dm“ – онова, което всички си теглят „само да проверят нещо“ и после се оказват с пълна количка. През апа минават повечето онлайн поръчки, а самите те са се увеличили многократно. И да – самото приложение расте със скоростта на метрото в пиков час… През май 2025 dm добави и dm babybonus – услуга, която сякаш уцелва точно какво ти трябва, когато си родител (или почти родител). Персонализирана информация, полезни съвети, талони – и над 30 000 регистрации само за няколко месеца. В „Моят dm“ живее и обновената dm лоялност – още по-гъвкава, с нов период за натрупване между 1 май 2025 и 30 април 2026 г., с реални предимства, без да трябва да броиш точки като на тетрис.
И ако се чудиш какво има налично и къде – аpp-ът знае.
Ако ти трябва списък или dmLIVE – и това го има. Асортиментът също се обновява постоянно, като за една година над 5100 нови продукта са влезли на рафтовете. Най-купуваните категории за 2024/2025 показват без колебание вкуса на градските хора: „Грижа за лице“, „Декоративна козметика“ и „Храна“. 2025-а носи още една годишнина – пет години трайно изгодни цени. В свят, в който цените се покачват по-бързо от вечерния трафик, dm гарантира минимум четири месеца без поскъпване след датата на етикета. Но реалната статистика е още по-силна: средно 20 месеца стабилност. Няма фойерверки, няма драматични намаления – просто честност към портфейла. Зад кулисите dm също поддържа темпото. Новите палети PALLY&LID правят разтоварването по-бързо и спестяват близо 7 тона фолио годишно – малък детайл, който всъщност значи много. Компанията пилотно постави станции за получаване на онлайн поръчки в Mall of Sofia, Park Center, „Красно село“ и във Варна, а до края на финансовата година се очакват още. Удобството е новата валута – и dm я приема. Екипът зад марката расте стабилно – вече 1641 души и над 2700 участия в обучения през годината. Това не са просто числа; това са хората, които помагат на dm да бъде dm. Социалната ангажираност на dm е друга глава, която не може да се прескочи. Инициативата „Моята покупка е с мисия“ доведе до дарение на дамски хигиенни продукти за 20 000 лв. за жени и момичета в риск.
Giving Friday – алтернативата на Черния петък – осигури 35 000 лв. за „SOS Детски селища“.
Още 40 000 лв. отидоха за фондация „Живот със Синдром на Даун“. В инициативата „Ще остана опаковка и в следващия си живот“ dm събра близо 30 тона пластмасови опаковки, част от които станаха градска мебел – да, буквално мебели – благодарение на фондация „Колективът“ и проекта на арх. Дана Пейчинова, показан на „Реките на София“. През юни и август екипът на dm и доброволци два пъти почистиха Перловската река и веднъж Янтра, събирайки общо 10 тона отпадъци. А партньорството с „Истински мед“ продължава с осиновени 10 пчелни семейства и план за 13 през следващата година. В един град, който сменя ритъма си по-бързо от светлината на светофар, dm успява да бъде там, където хората имат нужда от него. Не само като магазин, а като пространство, в което онлайн и офлайн се прегръщат естествено, цените не подскачат изнервящо, а пазаруването е удобно, бързо и преживяване, което не ти усложнява деня.
Тази есен даваме нов живот на старите опаковки
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.




















