Станислава Айви и джунглата на „червения килим“ от първо лице

Киножурналистката ни разкрива какво наистина се случва, когато отразяваш някои от най-звездните фестивали и награди в света

0 коментара Сподели:

снимки: личен архив

Станислава Айви е жена с много таланти – освен журналист тя е телевизионна водеща, писател и режисьор. Спечелването на един конкурс преди години я праща да отразява събитие на продуцентската компания на Кевин Спейси, както и да  направи интервю с него. Това се оказва повратна точка в нейната кариера и любовта ѝ към киното прераства в нова професия. Тя се е срещала с холивудски звезди като Сър Антъни Хопкинс, Колин Фърт, Бенедикт Къмбърбач, Кейт Уинслет, Клайв Оуен, Том Круз, Том Хидълстън, Никол Кидман, Чарлийз Терон и много други. Редовно е канена на големи кино форуми, премиери, червени килими и обиколки на снимачни площадки.

Стаси със сигурност знае не един и два трика да „разчупи ледовете“ с известните личности,

но на събития като „Оскарите“ и фестивала в Кан трябва да си готов за съвсем друга „битка“ .

Лудница е и се чака с часове

Да отразяваш от червения килим означава, че трябва да отидеш много, много  по-рано. Стаси разказва, че миналата година на БАФТА е чакала близо три часа.

Когато цялата преса е пристигнала, се заключва т.нар. кабинка – това са допълнителни въжета около журналистите и всички се подреждат. Или по-скоро започват да се блъскат един друг в опит да се доберат до някого. 

Естествено, големите медии винаги имат предимство и получават повече внимание. До всяка звезда вървят техните PR-и, които решават на кого да се обърне внимание и на кого не. Но дори да имаш одобрението на PR-a, някой напорист репортер винаги може да ти дръпне звездата под носа. Така че борбата е със зъби и нокти, пазейки техника, коса, грим и изобщо всичко – ако хванеш някого, не пускаш!

Задължителен дрескод

Често трябва да си облечен официално, а на фестивала в Кан е задължително и да си в черно. Официално облекло изискват голяма част от фестивалите и наградите, докато на филмовите премиери не е необходимо. Там може да си облечен както си искаш и освен това те са навън, но ако е в Лондон, може да умреш от студ.

Точно такова замръзване е преживяла Стаси на премиерата на „Трейнспотинг 2“ в  Единбург. Но така кежуъл няма как да влезеш на килима – там жените са с рокли и токчета, а мъжете – с костюми и вратовръзки.

Стаси е ходила два пъти неподходящо облечена и едва са я пуснали.

Роклята ѝ била много тъмносиня, но въпреки това доста се отличавала, а идеята е изобщо да не привличаш внимание.

Изчакай и ще имаш късмет

Стаси е била на филмова премиера в Лондон, на която положението ѝ било доста отчайващо. Валяло дъжд, чакането било дълго и тя не успяла да се пребори някой да ѝ обърне внимание, защото била в края на килима. 

Филмът започнал, но други журналисти ѝ подсказали, че не всички от актьорите го гледат докрай и излизат от същата врата.

Докато филмът тече, има много повече време да си говориш с някоя звезда, и то на спокойствие. Така станало и със Стаси и актьора Ансел Елгорт.

Колкото по-малка е държавата, толкова по-назад на килима

За съжаление Стаси споделя, че що се отнася до световни киносъбития, България е на опашката. А когато си накрая на килима, винаги дебне опасността да си тръгнеш… с нищо. Отброява се време преди началото на филма, побутват звездите да влизат вече, настава хаос сред пресата.

Най-хубавото място лично за Стаси е червеният килим на Европейските филмови награди,

защото там винаги се отнасят с нея с изключително уважение. Фестивалът е много малък и там се чувстваш наистина специален. Хем си облечен хубаво, хем хората се спират при теб, говорят си с теб, а след това си и на парти!

Наградите „Оскар“

Наградите „Оскар” си имат собствени правила. Това е най-тежкото отразяване на червен килим и, общо взето, всичко е супер лимитирано за малки пазари като нашия, споделя Стаси.

 Там има определени часове, в които можеш въобще да стъпваш на килима,

и определени правила, с които трябва да се съобразяваш. Дори баджът, който носиш, за да влезеш, трябва да се върне обратно, за да не се снима от други медии.

Баджът не може да попада в снимки и видеа. Защото после може да си имаш проблеми. Трябва да напуснеш и „Оскарите“ след известно време, за разлика от всички останали кино събития, на които все пак ти позволяват да останеш до края.

За някои журналисти отразяването даже не се случва в реално време. „Фалшив червен килим“ е да нямаш достъп до първа линия, където да говориш със звездите, но можеш да застанеш до заветния килим (когато там все още няма никой) и да направиш включване към телевизията, за която работиш. Но това са „Оскарите“ и всеки взема каквото може.

Стаси обобщава, че като цяло всичко на килима зависи от това накъде побутват звездите, но и в какво настроение са самите те, защото могат да спрат да си говорят с теб, ако искат, или пък да ти помахат приятелски, както е направил Брендън Фрейзър към Статси на БАФТА. Разбира се, че е по-хубаво да минаваш по килима, отколкото да го отразяваш, но Стаси заявява, че е винаги готова да отиде в тази джунгла, защото е интересно и пълно с изненади.

А пък вие можете да видите без проблеми и бутане в целия ѝ блясък Станислава Айви на откриващата церемония на фестивала Cinelibri, който започва на 10 октомври.

Най-запомнящите се куриози в историята на Оскарите

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *