Как една българска компания впечатли Meta
Платформата, която получи световно признание от Меta и хората зад нея ни разказват повече
“Уверете се, че всеки един човек във вашата компания има глас”, пише Даниел Койл в книгата си “The Culture Code: Тайните на много успешните групи”. Една българска компания с 4500 души на борда сама стига до този извод още преди 8 години.
Това е Еконт.
Намирането на решение, което да даде равен и силен глас на всички в общността, отнема около година. Днес обаче вътрешната им комуникация е толкова добра, че привлича вниманието на Meta. Става дума за компанията майка на Facebook, която в един от последните си бизнес бюлетини кани Еконт, за да покаже на света добрия пример от България за “отворена компания”. Онова, което впечатлява хората от Facebook, e начинът, по който еконтци ползват услугата Workplace – платформа на Meta, която – от една страна – осигурява сътрудничество между колеги, а от друга – запазва неформалната култура в общността. А със споделянето на тази история от Еконт искат да окуражат всички българи, че независимо дали си от малка или от голяма държава, дали си известен по света или си непознат, щом си отдаден на работата си и достатъчно любопитен и последователен, признанието ще дойде.
Началото
„Преди 8 години засякохме комуникационен проблем. Ние сме голяма общност и повечето колеги нямаха пряк път, по който да си общуват. В трудна ситуация или при въпрос не знаеха към кого да се обърнат”, разказва за началото Донка Илиева – един от управителите на Еконт.
Докато анализира обажданията на клиентския телефонен номер на Еконт, Дони разбира, че 70% от тях идват от вътрешни хора. “Оказа се, че този телефон се ползва от общността за вътрешна комуникация по всевъзможни работни въпроси”, спомня си Дони.
За компанията това е сигнал и в Еконт започват да мислят и да тестват различни форми за комуникация в голям екип.
Пробват със собствен сайт, после с Facebook групи, но нищо от това не сработва толкова добре, колкото им се иска. В един момент си задават въпроса дали няма готово решение по света. Такова, което може да стане сега и да заработи веднага. И така стигат до Workplace на Facebook – социална мрежа за бизнес цели.
Всички на едно място
В момента в Еконт всички са в Workplace. Научават за него още по време на интервютата си за работа. Платформата прилича много на Facebook – всеки има профил, правят се групи, пише се в чатове. Идеята да се стъпи на съществуващите навици на хората се оказва добра и скоро обажданията в клиентския център от страна на общността намаляват.
Днес, ако някой има проблем или въпрос, пише в Workplace и на секундата друг му отговаря. Обменят опит помежду си.
Дони извежда и още една характерна черта за културата на Еконт – когато изберат продукт, искат да ползват пълните му възможности. “И ако не ни достигат функционалности или услуги, винаги пишем на отсрещната страна”, добавя тя.
„Да намираме път е наш професионален принцип. Тази култура ни накара да сме по-настоятелни и по-ефективни.”,
казва Дони.
Неотдавна от Meta се свързват с Венцислава Николова, ръководител Подбор и Център за знание в Еконт, за да разкаже повече за опита си с Workpace.
„В Еконт оползотворяваме максимално възможностите на Workplace. Имаме виртуална библиотека с книги, обучения, лекции. Мрежата е и мястото, където хората научават повече за бранда. Това привлече вниманието на Meta и те пожелаха да споделим опита си. Колегите се присъединяват с желание. 98% от тях използват Workplace активно.”, казва още Венцислава.
Платформата се оказва и подходяща среда за раждане на идеи вътре в компанията, защото стимулира общуването. Еконт има матрична структура на управление. Ръководи се от женски отбор от трима управители – освен Донка Илиева, това са Лора Събева и Алина Събева. Йерархията е умишлено избегната, за да могат всички да се чувстват свободни да споделят мнение и да дават идеи. “Истински и силно вярваме, че подобряването трябва да е постоянно. Защото иначе преставаш да се развиваш. И в живота е така, но ние следваме това правило и в работата си.”, казва Дони.
В Еконт се гордеят и че в общността им се общува с чувство за хумор – това се вижда и от активностите им във вътрешната мрежа, където винаги има някой в настроение за шеги.
“Ако в една компания се говори само за проблеми, тогава тя трябва сериозно да помисли върху вътрешната си култура”, обобщава Дони.
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.