Среща с Мишо и Кирил – мускетарите на Bоho
докато опитваме от вкусните палачинки с банан и нутела, започваме да си говорим
Стиляна Иванова
Намираме се в центъра на София. Оживено е, делничен ден, хора навсякъде. В момента, в който прекрачваме прага на Boho обаче като че ли изведнъж се пренасяме някъде много далеч от градския шум.
Настаняваме се в уютната вътрешна градина, поръчваме си освежаваща лимонада и се наслаждаваме на тишината и спокойствието, толкова неприсъщи за столицата по това време на деня.
Освен от приятната атмосфера сме посрещнати и от Мишо и Кирил – главните "виновници" за основаването както на Boho, така и на Ribs Brothers. И така, докато опитваме от вкусните палачинки с банан и нутела, започваме да си говорим.
Boho определено звучи нестандартно. Откъде се роди идеята за името и цялостното вдъхновение за заведението?
Ако трябва да сме честни, и ние наскоро си зададохме почти същите въпроси, имахме леко ретроспективен момент. Още от основаването на Ribs Brothers идеята за брънч меню беше налице, но там това нямаше как да се случи, тъй като фокуса към типа кухня бе коренно различен. Малко по-късно обаче, съдбата също пожела да вкуси някое брънч ястие, и за целта ни се “усмихна" и ни даде шанс да започнем наново, с едно заведение на тази тематика, само на 100 метра от Ribs. И така се роди Boho. А колкото до наименованието,
обичаме да го асоциираме с усещането за почивка, разпускане след тежък ден, “бохемското ежедневие”.
Boho е преживяване от самото влизане, искаме клиента да му се наслади максимално, с всеки поглед, с всяка хапка. Така се създават и онези вечни безценни спомени.
Освен със запомнящото си име, Boho често вече се асоциира и с нестандартното си лого – малкото охлювче с шапчица. Любопитни сме да научим малко повече за него.
Понякога случайностите са най-доброто, което може да се случи на човек…или на Boho. Охлювчето, което сега е част от имиджа на заведението, всъщност никога не е фигурирало в първоначалния ни план. То “допълзя” при нас напълно спонтанно. И може би клиентите имат известен принос за това. В началото, много хора започнаха да асоциират първоизточника на името Boho с “Охо Бохо” и охлювите, а ние пък от своя страна си казахме, макар и песимистични на първо време, си казахме защо не? Образът на охлювчето наистина съпътстваше концепцията на Boho за бохемския начин на живот.
И ето ни тук, с охлювчето с шапчица за главно рекламно лице на нашето заведение.
Вие ли сте главните действащи лица зад Boho?
Всъщност сме четирима. Четирима приятели, по-скоро братя по избор, които имаха обща идея да изградят нещо заедно, което да ги обедини и в бизнес сферата. Така започнахме RIbs Brothers, а след това и Boho. Нямаше да сме тук сега, ако не се бяхме доверили един на друг и действахме сами напред. Мускетарите изглежда са имали право, когато са казали “Един за всички, всички за един”.
Трябва да признаем, интериорът на Boho мигновено ни направи впечатление още с влизането. Как се спряхте на него и трудно ли беше да постигнете крайния резултат?
Няма да лъжем, процесът беше всичко друго, но не и лесен. Вътрешната градина, която сега е отличителният белег на Boho, ни отне много време, за да се превърне в живото зелено кътче, което е сега – едновременно в центъра на София, но и напълно откъснато от типичния градски шум. Почерпихме идеи от различни източници, посъветвахме се със специалисти, но
най-важното за нас беше да следваме сърцата си, усета ни за красиво,
за да бъде крайният резултат по-добър от очакваното.
Но да се фокусираме повече и към менюто. От самото начало ли стартирахте с брънч концепция и това ли бе основната ви цел?
Поради факта, че навремето в София още не съществуваха толкова много места с брънч селекция, искахме върху това да наблегнем най-много, да затвърдим Boho като горещата точка в столицата за този тип кухня. Заедно с класическото ни брънч меню обаче, предлагаме и основно, което включва интригуващи салати, предястия и основни ястия, приготвени с продукти според сезона. Това лято залагаме повече на череши, ягоди, домати. Не трябва да забравяме и нашите нови slow cooked месни ястия, заимствани от кухнята на Ribs Brothers. Все пак не бива да забравяме откъде започна всичко.
В този ред на мисли, забелязали ли сте определен тип предпочитание от страна на клиентите – дали повече се залага на брънча или основната част на менюто?
Допреди извънредното положение везните със сигурност бяха наклонени в полза на брънча. Понастоящем обаче, силите започнаха значително да се изравняват – основното меню също успя да се превърне в бестселър, което изключително много ни радва. Така имаме възможност да експериментираме повече с храната, тъй като в брънч менюто държим на това предложенията ни да са стандартни и да подлежат главно на подобрение, не замяна. Качеството, разбира се, остава на ниво.
Интересното тук също е на коя опция от менюто ще се спрете вие?
Несъмнено това ще са палачинката с крема сирене, панчета, яйце и кленов сироп, в комбинация с яйца бенедикт със сьомга –
абсолютната брънч класика.
Независимо кое ястие ще изберат клиентите за хапване, кога според вас е най-натоварено в Boho?
Стандартното време за брънч винаги ще си остане добрия стар уикенд.
Времето тогава сякаш е спряло, не бърза, иска и то да похапне някое апетитно и запомнящо се ястие…
а в Boho изборът винаги е богат!
Ако можехте да опишете Boho с една или две думи, кои биха били те и защо?
Бохемската безкрайност – това е Boho за нас. Бохемска, защото държим на това клиентите да могат да се отпуснат при нас, да забравят за всичко случващо се извън нашите стени и да се насладят на вкусния момент. Безкрайност…защото кой обича хубавите преживявания да свършват бързо? Всеки ден е ден за брънч и защо той да не продължи от ранна утрин до късен следобед? И с по чаша вино в ръка!
Каква е следващата стъпка за Boho? Планирате ли концептуални събития скоро?
Може би сега е идеалният момент да споменем предстоящото събитие, което ще се състои в Boho тази сряда, на 22-ри юли. То ще бъде от поредицата ни Boho Garden Live, където градината на заведението се превръща в отворена сцена за музикални изпълнители. Този път наши гости ще бъдат певицата Мария Маринова и китариста Алекс Валериев. Мария познаваме музикалните телевизионни издания Гласът на България и Х Factor, а Алекс е член на група Торнадо.
Нищо, че е средата на седмицата, моментът за хубава музика и вкусна храна винаги е подходящ!
А тук те развеждаме из ресторантите с морка кухня в София.
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.