Визуалният сценарий на Иля Рашап
Руснакът съвсем скромно се представя като поредния фотограф, ние обаче сме на друго мнение.
Иля Рашап се подвизава в Москва, прави едни от най-еротичните снимки, които сме виждали напоследък, а плътта дори не е на фокус.
Когато заговорихме за оборудване, той отсече, че снима само с Canon, а що се отнася до осветлението, залага на Hensel, Rekam and Elinchrom. Иля обича да променя плана в движение. В редките случаи, когато работи с предварителна идея, се старае снимките му да изграждат визуален сценарий, да рисуват истории. Въпреки че ние намираме кадрите, които прави, за особено разпознаваеми, той твърди, че снимките в един стил го отегчават, и бяга от този капан.
Руснакът не обича баналностите, абстракциите го привличали, а тривиалният поглед към света, когато го отправяш през фотографския обектив, определя като същинско кощунство. Смята модната фотография за малка част от работата си. Намира я преходна – значението на кадрите се абсорбира бързо и смисълът изчезва. На Иля му се иска да прави неща, които хората след време да нарекат изкуство.
Обича простите композиции и играта със светлината. Според Иля черно-бялата фотография е най-чистият език, на който говори това изкуство. Лаконичен, но с достатъчно акценти, които да изразят идеята. Когато цветовете влязат в картината, те се превръщат във водещ елемент, което според Иля невинаги е печелившо.
Фотографът споделя, че единственото, от което има нужда, е свобода да твори. Любопитен е какво ще успее да направи в бъдеще, не си слага лимити.
Разказа ни, че кадърът с жената на балкона, руската Жулиета, е част от най-бързо заснетата сесия в кариерата му. Докато се разхождал в Москва, забелязал интересната сянка, която падала от сградата. Обадил се на модел просто с думите "Носи бяла рокля". На следващия ден се появили, красавицата се показала на балкона и след минута и половина Иля обявил края на снимките. Казва, че постобработката му отнела също толкова време.