ТРИМАТА ОТ ЗАПАСА В СМУТНО ВРЕМЕ

Пролетта дойде и вместо „къде си бе, момче“, ние най-често търсим начин да се измъкнем от клопките на пролетната умора и липсата на витамини, която ни е оставена по наследство, от злата мащеха – зимата. Тялото ни наистина се мъчи да се справи с тези преходни месеци доста усилено, за да се подготви за новия сезон, но и то понякога изнемогва. Точно тук в играта влизаме ние, които сме длъжни да му осигурим качествена храна, повече движение и някои процедури, за които то със сигурност ще ни е благодарно.

На помощ в борбата естествено идват и зеленчуците и плодовете, а те, както знаем, имат суперсила, която може да накара всяка наша клетка да се чувства превъзходно.

За да улесним процеса на настройка и пренастройка към пролетта и лятото, ви предлагаме няколко изпитани рецепти на нашите най-верни другари – смутитата. Те са хранителни, разнообразни и безпогрешни войници в борбата с де що има болест, неразположение и недостиг на витамини. Съставките са по ваш вкус, но ето и нашите фаворити:

НАС ЧЕРВЕНОТО ЗНАМЕ РОДИ НИ
Всъщност е по-просто, отколкото си го представяте. Червения цвят, точно като този на кръвта ни, подпомага нейното изчистване, подобрява циркулацията и насища организма ни с червени кръвни телца. Всички плодове и зеленчуци с червен цвят ни носят енергия, детоксикация и приток на нови сили, които са си особено безценни. Основното оръжие на този фронт е червеното цвекло и ние не се свеним да го използваме.

едно средно или малко червено цвекло
червени горски плодове – малини, къпини, боровинки, ягоди
зелена ябълка
портокал (сок или парчета)
семена – чия, суров сусам и др.
1 или 2 смокини

Слагате всичко в блендера и добавяте малко вода, в зависимост колко гъсти искате да са нещата. Натискате копчето и смилате до гладкост и кадифена консистенция на сместа. Със семената поръсвате и после сте вие – в чаша или буркан, със сламка или директно.

ЗЕЛЕНИ УСЛОВНОСТИ
Тук главният ни герой ще е негово величество спанакът, защото знаем, че той е като светъл войн, който ще ни спаси от всякакви беди. Препоръчваме пресен и свеж спанак от пазара, защото пакетираните и измити бейби спаначета в големите хипермаркети са ни силно съмнителни, особено когато става въпрос за смути. Знаем че чистенето и рязането на тези връзки свежест малко ще ви изнервят, но резултатът определено си заслужава. Не се свенете да използвате и дръжките – те крият неподозирани умения и сила.

спанак
един банан
половин морков
листа целина
прясна мента
2 мандарини без семки
сока от половин лимон или лайм

Горната процедура се повтаря, като тук трябва да смилате една идея по-дълго, за да сте убедени, че нещата са в идеална консистенция.

СЛЪНЧЕВО ВРЕМЕ
Жълтото също е цвят, който заслужава внимание, и то доста сериозно. Витамин D, който обикновено си набавяме от слънчевите лъчи, може да се открие и в доста жълти плодове, а ароматът им и прекрасният им вкус са на всяка манджа мерудия и ние, честно да си признаем, нямаме нищо против. Обикновено бананите се смятат за твърде калорични за здравословен хранителен режим, но истината е, че добавени в сутрешните ни сокове, те ни носят енергия и хранителни вещества за целия ден. Незаменимото им съдържание се дължи и на калия, който тук присъства в големи количества.

един банан
половин манго
сока от половин лимон
половин жълта ябълка
няколко парченца сурова тиква
малко ядки – кедрови, сурови орехи, кашу, бадеми
канела на вкус

Съдбата на ядките е да отидат в блендера заедно с останалите продукти, но бъдете внимателни – количеството им не трябва да е голямо. С канелата поръсваме за разкош, а водата, която трябва да добавите, е в зависимост от желаната гъстота. Наздраве в смутни времена!

ЕТО КАК ДА СИ НАПРАВИШ И ДОМАШНИ ОВЕСЕНИ КЕКСЧЕТА!