Labubu – малкото плюшено чудовище, което подлуди света
Как и защо една малка плюшена играчка превзе света 10 години след създаването си

Светът на модата е необятен, ирационален и в него понякога попадат… чудовища.
Най-новата глобална сензация, която предизвиква преди всичко озадачение, се нарича Лабубу и 100 % си я виждал да виси дяволито от нечия чанта. Защото Лабубу е навсякъде – от Louis Vuitton-а на Риана до чантичката на кварталната инфлуенсърка. И Gen Z, и милениълите са еднакво полудели по косматото елфче с щръкнали уши и озъбена хитра усмивка. Дизайнът на Лабубу е дело на илюстратора от Хонгконг Kasing Lung, като съществото е част от поредицата „Чудовищата“. Pop Mart, китайски търговски гигант, е виновникът малкото чудовище да се превърне рязко в част от „меката“ (плюшена) сила на Китай. Лабубу е толкова грозничко, че чак е симпатично. Самият бранд определя излъчването му като „хаотичен оптимизъм“.

„След пандемията много хора в Китай почувстваха, че искат емоционално да избягат… и Лабубу беше много очарователен, но хаотичен персонаж“, казва една от високопоставените служителки в компанията. Устойчива тенденция в модата днес е колекционирането на разни артикули, сред които страшни щуротии. Лабубу е част именно от това течение.
Поръчваш blind-box (кутия на сляпо) и в нея ти се пада една от многото разновидности на играчката
– част от тръпката на колекционирането. TikTok е пълен с видеа на пищящи от вълнение притежатели на blind-box, а най-върховният късмет е да ти се падне редкият Secret Labubu. Неведоми са пътищата на попкултурата и едва ли дори самият бранд си е представял, че днес Лабубу ще надвишава 5 пъти първоначалната си цена. Малкото чудовище вече е дефицитна стока, която предизвиква съревнование и бой между най-вманиачените последователи на тренда. В Тайланд Лабубу е признат за официален посланик на туризма.

Цените в долари варират от 100 до 4500. „Всеки сам си преценя“ колко му се дават за плюшено чудовище. Разбира се, светът е голям и фалшификати дебнат отвсякъде. Лабубу е пример за китайски онлайн тренд, успял да се разпространи глобално. Популярността на Лабубу скочи рязко през април 2024 година, когато родената в Тайланд K-pop звезда Лиса започна да публикува снимки в Instagram с различни кукли Лабубу. Последваха я още редица световни знаменитости и
така постепенно куклите се превърнаха в международния поп феномен на годината.
През февруари певицата Риана беше снимана с играчка Лабубу, закачена за чантата ѝ Louis Vuitton. Ким Кардашиян показа колекция от 10 чудовища Лабубу. Дори Дейвид Бекъм публикува в Instagram снимка на Лабубу, подарена му от дъщеря му. Оригиналните фигурки на Pop Mart могат да се купят онлайн от Amazon, StockX, Rakuten и Kicks Crew.
7 beauty тренда, които научихме от TikTok
Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв
Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч