Kак да… се справиш с безсънието

Няколко прости, но гениални рецепти за блажен сън

  • 03.08.2020
  • от Даниел Левенджиев

Липсата на сън е сред големите бичове на съвремието. Знаем как работи: всички се пулим по цяла нощ пред екрана като бухали и накрая, когато най-после стигнем до леглото, започва едно безкрайно въртене, което изяжда и без това крайно тъжните на брой минути оставащ до алармата сън. Има няколко стъпки, които гарантират рязко подобрение в качеството и количеството на твоето спане. 

Ето най-лесните начини да се справиш натурално с безсънието:

Мента, глог, валериана

Първият импулс на хората вече е „дай нещо да пия“. Хапчетата за сън не са добра идея, така че ако толкова искаш да се тъпчеш с нещо, нека поне идва от природата. Винаги е по-добре да се консумира във вид на чай, а не на концентрат.

Хигиена на съня

Най-важното при съня, а и в живота като цяло е да влезеш в режим. Това означава ставане в определен час (без значение от деня на седмицата), лягане в сравнително нормално време и достатъчен диапазон от минути между тези две точки. 

Упражнения

Ако всеки ден правиш по минимум 30 минути упражнения, сънят ще идва значително по-лесно при подушване на възглавницата. Силна тренировка сутрин и малко йога в края на деня без съмнение са формулата на успеха.  

Слънчева светлина

Хората сме като цветя – имаме нужда от светлина. Затова, вместо да се излежаваш през глава, смело дръпни завесите и посрещни деня с усмивка. Също така не се страхувай от слънцето, то ти е приятел.

Не яж преди лягане

Тежка вечеря с няколко чаши вино не е никак добра идея. Също така алкохолът не приспива, това е огромна илюзия. Освен ако не пиеш до припадане, но това не се брои за здравословно.

Душ преди заспиване

Неслучайно старите хора използват израза „да спиш като къпан“. Едно бързо минаване през банята върши чудеса в нивото на релакс преди затваряне на клепачите.

Махни часовниците

В спалнята спазвай правилото на казината – без часовници. Освен паника цъкащите цифрички и стрелки няма да ти донесат нищо друго. Щом си в леглото – заспивай, няма нужда да знаеш точно колко късно е станало.

Махни телевизора и телефона

Леглото трябва да е място единствено за секс и сън.

Всичко друго е излишно. Най-вече телефонът. Добра идея е да сложиш часовник с аларма максимално далече от леглото, за да се налагат поне пет крачки за снуузване. Така де, знаем си номерата.

Чети/пиши преди заспиване

Нищо не успокоява, както отварящо съзнанието четиво – колкото повече фантазия изисква, толкова по-добре. Водене на дневник също е чудесна опция. И само да подчертаем – говорим за книга от хартия и аналогово писане. Без джаджи.

Медитирай

Спокойствието идва отвътре, не можеш да си го наложиш насила. Колкото повече се напъваш да заспиш, толкова по-малко ще ти се получава. Затова опитай да намериш своя вътрешен дзен с покой, мир и много тишина.

Какво научихме от Шелдън Купър

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.