ОБИЧАМ СИ ЗАКУСКАТА

Хруп-хруп - вкусни, свежи и здравословни закуски

Според повечето диетолози закуската е най-важното хранене през деня, защото задейства метаболизма и настройва цялостния тонус на организма. И докато през зимата най-често посягахме към баницата на мама и сладките, топли изкушения по пътя за работа, сега със захвърлянето на дрехи и задръжки искаме да изхвърлим и някой и друг килограм. Затова ви представям продукти и идеи, които ще променят закуската към по-свежо, по-вкусно и по-добро.

Тахан

На пазара има различни видове тахан и въпреки това той все още е подценяван продукт за закуска. Трябват ти две филийки препечен пълнозърнест хляб, намазани с краве масло (или няколко капки орехово, ленено или конопено масло, ако си вегетарианец/веган), след това намажи богато с избрания от теб тахан и добави свежи плодове и/или мед. Комбинациите, които аз обичам най-много, са сусамов тахан с банан, лешников тахан с круша и тахан от кашу с киви. Ако не си любител на плодовете, можеш да си направиш лесно здравословна нутела, като смесиш 1/2 ч.чаша лешников тахан,  2 с.л. мед, 2 с.л. кокосово масло и 2 с.л. какао (можеш да заложиш както на био неподсладено какао, така и на обикновено).

Яйца

Класика в жанра. И докато сигурно покрай празниците ти е писнало от яйцата, изчакай малко това да отшуми и отново ги нападай. Едно яйце съдържа в себе си витамини А, B-6, B-12, D, желязо, магнезий и само 80 калории. Хранителните му достойнства и полезност са неоспорим факт, както и това, че се приготвя бързо и вкусно. Плюсът на варените яйца е, че винаги можеш да ги хапнеш набързо в офиса и дори когато си на път. Можеш още да заложиш на класиката бъркани яйца със сирене и червен пипер и бекон за гарнитура. Но ако ти се хапва нещо сладичко, ти представям моя личен фаворит - палачинки от яйца и банани.

Плодове (а защо не и зеленчуци)

Плодовете са перфектен избор за енергизираща закуска, стига да нямаш проблеми със стомаха (в такъв случай не ти препоръчваме консумацията им на гладно). И за да не е скучно, ти предлагаме лесна и вкусна плодова салата. Избираш любимите си сезонни плодове, белиш и режеш на средни парчета, поръсваш всичко с ленено брашно (което освен приятен ядков вкус добавя омега 3 и 6 киселини, витамини Е и А), добавяш канела или джинджифил за повече енергия (и допълнителни бонуси). Към тази плодова вакханалия можеш да сложиш всякакви сурови ядки, както и чия.

Ако все пак си фен на зеленчуците – добър избор за лесни и бързи закуски са пълнени зелени чушки с извара или сирене (подходящи за to go),моркови с хумус или домати с маслинова паста.  

Кисело мляко

Закуската с кисело мляко не е нещо ново и революционно, след като всеки от нас е хапвал бялото богатство с бисквити като малък. Сега обаче заменяме тестените изкушения и намираме по-добри другари на киселото мляко. Ако сутрин нямаш излишно време, можеш да приготвиш тези закуски още от вечерта и да ги оставиш да се развкуснотяват в хладилника. Смеси от половин до цяла кофичка мляко (зависи колко голяма порция предпочиташ), добави чия, кокосови стърготини, какао и воала - имаш здравословно баунти. Друг вариант е да прибавиш в млякото овесени ядки, сурови натрошени бадеми, стафиди и канела. За най-добри резултати препоръчваме да си заквасваш сам киселото мляко (разликата с това в магазина е огромна!), но ако не ти се занимава, посети някой био базар или се свържи с био производители, които доставят широка гама продукти до адрес. 

Без значение кой от горните варианти ще избереш, тези закуски ти гарантират здравословен избор, събуждане на всички сетива, енергия и много усмивки през целия ден. Бон апети!

НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ОПИТАШ И ТРИМАТА ИГРАЧИ