КАТО НА КИНО, ИЛИ ДРУГИЯТ НАШ ВЪЗМОЖЕН ЖИВОТ

Холивудски разкази от Станислава Кара

  • 18.05.2016
  • от Юлия Петкова

Не, не става дума за онзи носталгичен филм с Ваня Цветкова и Иван Иванов (обичам ги). Става дума за амбициозна млада дама със стабилна закалка и безсънни мечти, превърнала страстта на живота си в работа. Какъв по-голям късмет от този? Както се казва в една нейна любима кинопродукция: „Понякога хората, за които никой нищо не си представя, правят това, което никой не може да си представи“.

Тя вярва, че всичко в този живот трябва да се изживява истински и докрай. Активна и самодисциплинирана, Стаси Кара обича да прави планове и да ги следва до дупка. Ако сте включвали телевизора повече от 5 - 6 пъти за последната година, няма начин да не ви е полазила усмивката й. А тя е заразна. Защото фалшът никога не е бил нейният начин на мислене ;-)

Разгърнете „Като на кино” и ще видите колко непринудено разказва за срещите си с извънземни. Пардон, знаменитости. Едва ли има друга книга под слънцето, в която същите тези звезди да са толкова близо една до друга.

От страниците изскачат имена като Кевин Спейси, Никол Кидман, Серджо Кастелито, Алисия Викандер, Кенет Брана, Чарлийз Терон, Манож Нелиату Шаямалан, Том Харди, Марк Уолбърг, Еди Редмейн, Фелисити Джоунс, Кейт Уинслет... А уж такива неща се случват само на кино.

Да интервюираш „момичето от Дания” Алисия Викандер малко преди да получи златната статуетка за най-добра женска роля, е като да последваш лунната пътека в някоя ужасно романтична нощ.

 „Многократно трябваше да се ощипя, за да съм сигурна, че всичко, което ми се случва през последните години в киното, е истина“, отговаря Алисия Викандер на въпроса на Стаси как понася внезапната популярност. И допълва: „Разгледах много от картините на Герда, за да мога в изкуството ѝ не само да открия вдъхновение, но и да разбера част от емоциите, през които е минала. Картините ѝ се променят през годините. Но това, което много ни впечатли, беше колко щедри и мили са хората от транссексуалната общност. Те изцяло се откриха пред нас и ни казаха, че можем да ги питаме абсолютно всичко.”

Образът на Герда в елегантния филм на режисьора Том Хупър носи на Викандер номинация за главна женска роля за „Златен глобус“ и награда „Оскар“ за същото изпълнение в категорията за поддържаща роля, където побеждава самата Кейт Уинслет!

Настрана от Викандер, лично на мен ми беше много любопитна главата за впечатленията на Стаси от Маргарет Мацантини и Серджо Кастелито. На въпроса й за основните разлики между създаването на филми в Холивуд и в Европа режисьорът на „Никой не се спасява сам” отговаря така: „Когато застанеш пред камерата в едър план, няма никакво значение дали снимаш холивудска продукция или малък независим филм.

Паниката ти е същата, тъй като мисълта за това, че трябва да пресъздадеш нещо, което публиката да приеме с емоция, е същата.

Виждал съм Марчело Мастрояни в едър план да бъде притеснен и паниран, независимо че е снимал 150 филма. Това се случва навсякъде по един и същ начин.“ Освен истории, които стискат гърлото, Маргарет и Серджо са създали заедно четири деца! „Дали сме пълна свобода на децата си. Мога да кажа, че често ни гледат с обичливо пренебрежение, защото ние просто сме едни нормални хора.”

Режисьорът на „Шесто чувство” М. Н. Шаямалан споделя, че обича да нарушава правилата, които сам е създал. Фелисити Джоунс („Теорията на всичко” и „Невидимата жена”) е скромна, симпатична и земна.

Бенедикт Къмбърбач има пронизващ поглед и баритонов глас, излъчва класа. Признава, че е приел популяризирането на историята за Алън Тюринг („Игра на кодове”) като лична мисия. А „Принцесата на Монако”, австралийската фурия Никол Кидман, изглежда величествено по всяко време...

Откровен до болка, Тери Гилиъм също не спира да изненадва: „Всички на запад, дори в Америка, ги е страх да кажат каквото и да било, защото някой можело да се обиди. Няма правило, което да казва, че не можеш да обидиш някого! Да, този човек след това може да те удари в лицето.

Но пък толкова хора искат да се почувстват обидени, за дабъдат жертви. Това е най-важното за тях, даже се редят на опашка.“

„Все още съм щaстливец, зaщото продължaвaм дa се вдъхновявaм, продължaвa дa ми е интересно“, изповядва се  Кевин Спейси, един от най-големите актьори на нашето време, който се оказва абсолютно непреднамерен и много скромен човек. За него казват, че ако има актьори, които крадат сцени, и такива, които крадат цели филми, той определено е от вторите...

А иначе Стаси Кара продължава да търси истории. Тя не е на лов за сензации, тя е на лов за истории. Жадна е само за сюжети, които си струват разказването. Трябва да ги усетиш със сърцето си.

Премиерата на „Като на кино” е тази вечер от 19:00 часа в литературен клуб „Перото”.

БЕЗСПОРНО ЕДНА ОТ НАЙ-ГОЛЕМИЕ ЕМБЛЕМИ НА ХОЛИВУД ОСТАВА ОДРИ ХЕПБЪРН, А ЖЕНИТЕ ПО СВЕТА И БЛАГОДАРЯТ И ЗА НИСКИТЕ ОБУВКИ. ВИЖ КАК ДА СТЪПВАШ КАТО ОДРИ