КАКВО ИЗПУСНА, КАТО НЕ ОТИДЕ НА ULTRA EUROPE 2014

Един от най-големите фестивали за електронна денс музика в Европа се проведе в Хърватия този месец, Йордан Ангелов разказва как беше

  • 23.07.2014
  • от Йордан Ангелов
  • снимки: Rudgr.com / Rukes.com

В редакцията на Go Guide слушаме всякаква музика и посещаваме всякакви музикални събития. И това лято нашия технологичен редактор Йордан Ангелов реши да се отдаде на неговите любими артисти и се разходи до стадион Полюд в Сплит, Хърватия, където се проведе Ultra Europe 2014 – най-големия фестивал за EDM след Tomorrowland.

За ултра-партито бяха събрани почти всички артисти от Top 100 подреждането на DJ Mag, макар че много от тях се занимават повече с продукции, отколкото с ремиксиране на парчета и въртене на плочи. Armin Van Buuren, David Guetta, Tiesto, Carl Cox, Steve Aoki и Disclosure бяха хедлайнери на партитата, които започваха всеки ден в 5 и приключваха по изгрев слънце.

Местните в курортния град Сплит, който е втори по големина в Хърватия коментират, че туристите, които идват за Ultra Europe са толкова много, че създават още един град в града. В което има логика, защото всеки ден на Полюд имаше близо 70 000 души на три сцени.

Първото нещо, което прави впечатление, е огромната продукция, която е Ultra Europe 2014. Шест екрана за визуализации с височина 20 метра и още три по 10 кв.м изумяват, особено на фона на самия стадион, който е не по-малко внушителен отвън и отвътре. На Ден 1 влязохме за Showtek, които накараха публиката да скача и да се забавлява още докато слънцето напичаше. Може би музиката им не е най-качествената или най-иновативната, но те успяха да накарат феновете си да се забавляват.

С развитието на вечерта се появиха Example, Fedde Le Grand (когото може да слушаш на Cacao Beach на 02 август), 18-годишния „Джъстин Бийбър на EDM музиката“ Martin Garrix (знаеш го с парчето Animals), Nicky Romero, а вечерта на Main Stage закри Hardwell на фона на мощна заря, която със сигурност беше по-мащабна от тази на Нова година в София. На Ultra Worldwide Stage не беше по-зле, тъй като Hot Since 82, Paul Kalkbrenner, Pretty Lights и Disclosure пускаха до 5 сутринта. Третата сцена беше Ultra Radio, на която хърватски диджеи пускаха, а музиката се въртеше по местна радиостанция 24/7. Искам да отбележа невероятните си впечатления от Disclosure, които въпреки че пускаха пред не повече от 1000 души отстрани до стадиона, всеки един танцуваше и се забавляваше до последно, а самите те пуснаха всичките си хитове от албума Settle – Latch, F for You, When a Fire Starts to Burn и т.н.

Лошо впечатление обаче направи организацията на самия фестивал, свързана със стадиона, тъй като той не е локация за концерти, а спортни събития, и достигането до сцената беше съпроводено от два пропусквателни пункта (и двата с технически проблеми), преминаване от трибуните на терена през точно 3 врати и излизането през 2 други. Заради лошата пропускливост хората така и не стигаха до тоалетните, което се сещаш до каква кочина доведе по трибуните и на терена. Голямо влияние оказа и географското присъствие на Сплит на Балканите, защото много хървати влязоха безплатно на фестивала, докато редовните посетители платиха между €99 и €129.

Вторият ден реших да получа реална перспектива за картината, затова избрах по-спокойния вариант да бъда на трибуните и да наблюдавам шоуто на David Guetta и Armin van Buuren встрани от тълпата от знамена, надуваеми играчки, рейвърки с цветя на главата и всякакви образи, които може да видиш единствено на такъв тип музикален фестивал.

Когато се качиш на високите трибуни на Полюд разбираш колко незначителен си ти в тълпата и как твоето знаме е просто едно от стотиците и много трудно артистът зад пулта ще го забележи. Но различната перспектива ти показва и какво наистина представлява Ultra Europe 2014. Едно масивно шоу, в което главните герои не са диджеите, а публиката.

На втората по големина сцена хедлайнери бяха Marco Carola и Carl Cox. Oтново, като първата вечер, публиката пред тях макар и да изглеждаше незначително малко, те се забавляваха и танцуваха под звуците на техното.

След два дни рейв, скачане, лудеене, много алкохол и срещи с непознати хора от 125 държави (според организаторите) си мислиш, че третия ден би минал в по-лежерно темпо. Е да, но на Worldwide сцената имаше транс парти с Paul van Dyk и W&W, а на Mainstage избухнаха абсолютни ненормалници като Knife Party и Afrojack. Alesso направи сета на фестивала, а Tiesto пусна повечето си парчета от новия албум. Всичко приключи със Steve Aoki, който е по-популярен с хвърлянето си на торти и шампанско в публиката, отколкото с уменията си с плейърите.

 

Ако все пак решиш да изкараш фестивално тук, виж какво предлага и нашата сцена.