Върши повече работа за по-малко време

Даваме ти идея още с началото на деня как да го стартираш с кратко планиране, така че да мине като плаване в спокойно море

  • 25.04.2018
  • от Заря Божкова

Хайде да си го кажем директно – преработването не е оферта. Въпреки това голям процент хора съобщават, че се чувстват претоварени, или преживяват бърнаут. Най-общо казано, това е обвързано с физическо и емоционално изтощение, липса на мотивация, обикновено в резултат на силен стрес, или чувство за неудовлетвореност.

Тук не говорим само за огромното количество часове, в които работим, но и за това, че правим твърде много неща едновременно, или както си го знаем по нашенски – мултитаскинг.

Сега бързичко си признайте: отговаряте ли на имейли по време на оперативки (а понякога и по време на разговор с друг човек)? Ядете ли на бюрото, докато цъкате отчета за месеца? Говорите ли по телефона, или по-лошо – пишете ли съобщения, докато шофирате, въпреки че знаете, че не трябва?

Истината е, че всичко това си има доста висока цена и тя е вашата производителност. Мислите си, че пестите време, като ангажирате вниманието си в множество дейности, но не сте напълно ангажирани в нито една от тях.

Само забележете колко е безсмислено – когато преминете от основната задача, за да направите някаква друга дребна работа, увеличавате времето, което е необходимо, за да завършите тази задача средно с 25%. Нещо, което ни се иска да избегнем, а сами си причиняваме.

Този процес дърпа от вашата енергия всеки ден и така тя намалява с времето до момента, в който си казвате: „Не издържам повече!“.

Решението? Най-добрият начин един тип организация да стимулира по-висока производителност и по-иновативно мислене е силно да насърчи крайните срокове за максимален фокус, както и да предвиди кратки, но чести периоди за почивка.

Изграждането на дисциплина преди и по време на срещи на екипа, поощряването за взимането на почивка и премахването на очакването за незабавен отговор на съобщение по което и да е време през деня са част от решенията, които биха променили тотално работния процес и излишното натрупване на стрес.

Какво можете да направите сами?

1. Свършете първо най-важната задача сутрин, за предпочитане, без да я прекъсвате, с ясно начално и крайно време. Опитайте се да устоите на всяко разсейване, знаейки, че имате определена цел. Колкото сте по-концентрирани, толкова по-продуктивни ще бъдете. Когато сте готови, отделете няколко минути за почивка.

2. Определете си редовни, планирани часове за по-дългосрочни цели или творчески и стратегически задачи. В противен случай рискувате всичко да е спешно и за последния момент. Също така намерете различна среда за това – за предпочитане е да е спокойна и благоприятна за свободно размишляване.

3. Ходете редовно на истинска почивка. „Редовно“ означава няколко пъти годишно, ако е възможно, дори и да е само за два или три дни, добавени към уикенда. „Истинска“ означава без лаптоп и работа от разстояние. Ако можете и без WiFi, ще превъртите играта.

Работата не трябва да се усеща като поредица от безкрайно неприятни проблеми. Ако вършенето само на една задача за дълъг период от време звучи прекалено трудно, започнете да го правите само за по един час на ден. Абстрахирайте се напълно от имейли и съобщения и използвайте това време, за да се концентрирате върху работата си. Не е лоша идея и да се възнаградите за усилието, ще се почувствате много по-добре!

Eдин чудесен начин за това е малко кино след работно време...