BEERMAN: САШО ОТ ДИВО ПИВО

Сашо създава една от добрите родни крафт бири, добра причина да го харесваме и да си говорим с него...

0 коментара Сподели:

Иван Коловос

Както той сам се описва с три думи: позитивен, ентусиаст и малко ку-ку, което си е задължително, за да произвеждаш бира в България. Енергията му е заразяваща, а бирата му е дива като него. Освен пивовар Сашо е и преподавател по български на чужденци, а общото между двете е, че ги върши с много желание. А сега е време да си поговорим за бира…

Какво е крафт бира?
Буквално означава занаятчийска бира, правена на ръка. Произвежда се в малки количества от малко хора, които влагат сърце и душа в целия процес. А това гарантира две неща: безспорното качество и голямата свобода да експериментираш.

Как се роди идеята да произвеждаш бира?
Спонтанно. Цял живот съм пил бира или поне така си мислех тогава. Сега, когато имам всички тези знания, разбирам, че това не е било точно така. Намерихме едно място близо до София, взехме го и започнахме. В България бирите са почти еднакви по цвят, вкус и т.н. Разликата е в рекламата.

При крафт бирата е точно обратното, тя не се рекламира.

Тук говорим за малки бюджети и много ентусиа­зъм. Началната инвестиция е голяма, не можеш просто да решиш, че искаш да правиш бира, и да започнеш. Има много изисквания и законови препятствия.

Разкажи ни за рецептата…
Официалната рецепта я тренираме около две години и не спираме да се стремим да я подобряваме технологично. На дъното на бутилката има мая, която е жива, оттам идва и понятието жива бира. Не сме я пастьоризирали, не сме я филтрирали, затова има и по-кратък срок на годност. Това, което прави бирата бира, са съставките: малц, хмел, мая и водата! Най-важното е да се следи вкусът и качеството през всичките етапи. Бирата е универсална напитка, която може да се свари от всичко.

Например за първия ни рожден ден направихме бира с репички, цвекло, розмарин и бахар.

Идеята беше да покажем на хората, че концепцията може да бъде тотално разчупена.

Какви хора пият крафт бира?
Главно млади хора между 20 и 40 години, които са пътували и са се докоснали до огромното разнообразие в другите държави. Появява се нуждата от нещо по-качествено и по-различно и така се ражда търсенето.

Сподели:
Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *