КАКВО ПИЕ ЛОНДОН?

Срещаме се с амбасадора на Beefeater - Tim Stones

  • 07.07.2015
  • от Ели Цонова

От няколко дни насам тече един от най-амбициозните проекти на алкохолен бранд в България. В продължение на девет дни единадесет улични музиканта от Лондон кръстосват баровете на София, представяйки емблематичния британски стил, с който пленяват ежедневно пешеходците на Острова. За целта Beefeater са разработили девет нови коктейла със закачливи имена, които да те запознаят с хамелеонния вкус на култовия джин. Ние пък се срещнахме с лицето на бранда Tim Stones, с когото си поговорихме за това, защо Beefeater е толкова успешен, кои са ключовите съставки във всеки един коктейл и защо брандът покани именно бъскъри.

Как ти се струва София?
Това е третият ми път тук и ми е интересно да видя през следващите дни какво се е променило от последното ми посещение насам, което беше преди пет години.

Ти си интернационален амбасадор на Beefeater. Разкажи ми нещо повече за ролята си, къде те отвежда тя и какво правиш?
Реално погледнато, аз съм едно от лицата на бранда. Дълги години бях барман, което ми помага много, защото част от задачите ми включват това да обучавам бармани по целия свят. Освен това развивам палитрата от коктейли, утвърждавайки името на Beefeater. Присъствието ти в медиите е абсолютно задължително, а освен него се очаква да осъществяваш контакт с всякакви хора от бизнеса, на които да даваш съвети как най-добре да използват джина.

Това сигурно предполага да си постоянно на път? Подготвяш ли „лекциите“ си по различен начин в зависимост от страната, която посещаваш?
Барманите са хора, които независимо от локацията имат много сходен характер и начин на мислене. Единствената разлика е колко напреднали са с уменията си да миксират добре. Затова винаги се опитвам да преценя публиката си, за да може нивото ми да бъде адекватно.

Кои са ключовите съставки на всеки коктейл?
Най-важното нещо е съотношението. Съставките трябва да работят заедно, да има баланс. Може да е баланс между сладък и солен вкус или между горчиво и сладко. Трудно би се намерила напитка, в която да изпъква силно един-единствен вкус. За да се изкара максималният вкус от нещо, то трябва да се съчетае с друго.
Добър пример е коктейлът White lady, който се прави в съотношение 2:1:1 – джин, Cointreau и лимонов сок. Всичко си има своите особености на вкуса, но само в правилното съотношение се получава нещо толкова приятно за пиене.

Неслучайно, когато бях още в началото на кариерата си, един от тестовете беше да направя лимонада само със сода, лимони и захар. Не е до продуктите, а до това, как се съчетават.


Наскоро взе участие в журито на международния конкурс за бармани. Кои бяха най-странните съставки, които кандидатите използваха за коктейлите си?
Бяха толкова много! Миналата година един италианец смеси листа от мате чай с еспресо и джин, което беше изключително интересна комбинация. Преди няколко години пък един кандидат използва печени скариди, смесвайки черупката им с маракуя и джин. Признавам, вкусът не се получи особено успешно, но беше много интересно да видиш по какъв начин подхожда всеки кандидат към задачата.

Когато говорим за съставки, няма как да не те попитам кои според теб за трите най-важни „човешки“ съставки, които определят добрия барман?
Много хора казват, че по принцип в живота знанието е най-важно. Аз пък смятам, че е човещината. Знанието може да се придобие, но няма как да се научиш да четеш хората. А това умение е абсолютно задължително качество за всеки добър барман. Като барман трябва да можеш да преценяваш всяка една ситуация – дали да говориш с хората, дали да ги оставиш на мира, какво биха искали да пият. Много е важно да можеш да усетиш настроението на клиентите си и да си в състояние да реагираш бързо според ситуацията.

Какво те мотивира?
Сънят. И конкуренцията.

В тази връзка – какво различава Beefeater от другите брандове?
Това, което прави Beefeater толкова успешен джин, отново е балансът между всичките му съставки. Имаме основния елемент хвойна, цитруси, лека горчивина. Всичко това хармонира по един много сполучлив начин. Затова може да бъде използван за всеки коктейл, независимо дали модерен или класически.

Ако трябваше да направиш #mysofia видео, как би изглеждало то?
Това е труден въпрос! Обичам да имам свободно време в градовете, които посещавам. Обикновено сядам в някое улично кафе и започвам да наблюдавам. Интересно ми е да виждам реакциите на хората, как комуникират помежду си. Освен това съм голям фен на храната. Няма как да опознаеш една страна по-добре от това, да опиташ традиционната й кухня.

В момента в София се подвизават единадесет улични музиканти от Лондон, обикаляйки избрани заведения. Защо Beefeater се спря на бъскъри, а не на по-известни изпълнители?
Бъскърите са навсякъде. В Лондон е пълно с тях. Има много добри, има и такива, които тепърва се учат. Харесва ми, че на всеки ъгъл можеш да попаднеш на някой страхотен изпълнител. Участието им не е ексклузивно, то е за всички хора. Те сами избират какво да свирят, а хората могат да останат да ги слушат или да си продължат по пътя.

А ти каква музика обичаш да слушаш?
Може и да е клише, но слушам всичко. Не обичам да се ограничавам само с един стил, зависи от настроението ми какво ще ми хареса в даден момент. Освен това самият аз свиря, така че се опитвам да имам широк диапазон от интереси. Обичам джаз, рок и пънк, а напоследък обаче съм голям фен на Nusrat Fateh Ali Khan.

Кой е любимият ти коктейл?
Мартини. Чисто е и семпло, джинът изпъква, няма къде да се скрие, но е адски трудно да се направи както трябва. И не защото барманите са некадърни, а защото всеки обича да пие мартинито си по определен начин. Същото е като с чая – всеки пие чая си по различен начин.

Припомни си и интервюто ни с един от лондонските бъскъри - Wolfe Sunday.