ВИРДЖИНИЯ МОМЧИЛОВА ОТ TELUS ЗА БЪДЕЩЕТО ТИ ТУК И СЕГА

Да успееш в България не е утопия

  • 13.04.2015
  • от Михаела Самарджиева
  • снимки: Иван Коловос

Много обичаме да мрънкаме, че в България не ни предлагат нищо, когато сме млади, образовани, знаем езици и искаме да се развиваме. Истината обаче е, че вече и тук има компании, които ги е грижа да те задържат, да ти помогнат да се изкачиш нагоре и най-важното – да ти дадат такъв досег със света, че натрупаният опит да ти стигне за години напред. Усмихнатата Вирджиния Момчилова от TELUS ще ти обясни какво точно имаме предвид, а ти не забравяй, че най-ценното са възможностите. Възползвай се!

Здравей, Вирджиния! Кажи ни кого откриваме зад тази чаровна усмивка?
Здравейте, казвам се Вирджиния Момчилова и съм в TELUS International Europe вече близо седем години. Стартирах, като акаунт мениджър на проекти, след това добавих отговорности в сферата на security сертификациите, а от около половин година отговарям за подбора на кандидати (recruitment), като Директор Recruitment & Sourcing за България.

Разкажи ни малко повече за TELUS.
TELUS International Europe e водещ европейски доставчик на многоезични BPO и ITO услуги, обслужващ клиенти на над 30 езика. Към момента в България сме 1400 и продължаваме да растем. И не, ние не сме поредният кол център, ако това си мислиш сега. Имаме над 50 клиенти, част от които са включени в световната класация на фирмите с най-големи приходи Fortune Global 500. Относно индустрии мога да кажа, че най-развиващата се към момента е геймс индустрията. Там нашите колеги играят игри и подпомагат други играчи. Или накратко – ако ти си играч и искаш да разбереш какво ще стане в десето ниво например, пишеш ни един чат и ние ти отговаряме. Това правим на над петнайсет езика, така че може да се каже, че обслужваме почти цял свят. Като част от голямото семейство на TELUS International имаме офиси в България, Румъния, Салвадор, Гватемала, Филипините, Великобритания, Америка и Канада.

Кажи ни защо TELUS е привлекателна за младите хора?
В компании като нашата най-привлекателното за младите хора е, че могат сами да градят кариерата си и това зависи изцяло от тях. Чрез нашата Learning and Development програма, която има за цел да развие лидерството в нашата компания посредством трейнинг модули, всеки има възможността да усъвършенства уменията си и така да гради кариерата си. Всеки има възможността да участва в обявени конкурси за свободни позиции в компанията. Защото днес може да имаме 50 клиенти, но в края на годината те ще се увеличат и всеки един нов клиент дава възможност на хора, които са вече в компанията, да поемат нови длъжности и отговорности.

Това звучи супер, а ако и ние искаме да се пробваме? Какво търсите в един кандидат?
Искаме младите хора да са динамични, активни, креативни, да са отговорни. Аз винаги казвам, че аутсорсингът дава чудесни възможности за развитие. Ако поглед­нете организационната ни структура, ще видите, че над 80% от хората, които в момента заемат мениджърски позиции, са стартирали като агенти при нас и са се развили като лидери, които вече управляват проекти и екипи от над 20–30 души.

Ако си отговорен и владееш езици – гарантирано растеш.

Ние търсим хора, които вярват, че грижата за клиента отличава по-добрите компании. Да се грижиш за клиентите е нещо страхотно и много важно за нас – да накараш клиента да се почувства специален и удовлетворен от вниманието, дори да не успееш да му помогнеш изцяло.

Издай и почерка на TELUS, не само в грижата към клиен­та, но и към служителя, защото знаем, че тук политиката ви е доста специална.
Имах един агент, който казваше: „Откакто започнах при вас, все едно с единия крак съм в страната си, а с другия съм навсякъде по света.“ Защото тук комуникираш с хора от цял свят, като по този начин отваряш кръгозора си, който ти дава много емоции и те обогатява. Това може би е специалното. Ние вярваме също, че за да се развиваш, трябва да имаш подходяща среда. Ако всичко е сиво, скучно и офисно – няма креативност, няма динамика. Затова инвестираме в създаването на приятни, забавни и функционални пространства. Хората са най-важният ни актив и всички ние тук имаме едно изключително приятелско отношение и дух. Имаме масажи в офиса всеки петък, тематични релакс стаи, плейстейшъни, фитнес на територията на офиса, библиотека, както и много гъвкаво работно време – това е, за да се чувстват всички възможно най-добре.
Това, което може би най-много ни отличава от другите компании, е значението, което отдаваме на благотворителните инициативи, защото вярваме, че нашите служители – и не само – имат потребност от това да участват в доброволчески инициативи и да помагат на общностите, в които живеят и работят, имайки предвид трудните времена, в които живеем. С ежегодните ни Дни на подкрепа се опитваме да покажем на обществото, че енергията, която влагаме в преследването на мечтите ни за по-добър свят, не е въпрос само на финансови средства, а е въпрос и на гражданско и корпоративно отговорно поведение.

Каква е рецептата, за да сме винаги с вдигната глава и да ни се случват нещата?
Ние проповядваме една „грижовна култура“, култура с грижа към клиента, към служителя и към обществото. Искаме всички да са щастливи. Аз вярвам в позитивизма и винаги давам пример с това, че когато строиш нещо, не трябва да виждаш всяка тухла и усилията за поставянето й, а трябва да виждаш готовата стена – резултата, мечтата. Трябва да виждаш целта си като реална и да се стремиш към нея. Трябва да вярваш в успеха и тогава той неминуемо идва при теб!