ОТ ЛАБОРАТОРИЯТА НА БОРИ

Фотографията се оказа моята врата към царството на визуалното, споделя Лукас

  • 15.02.2014
  • от редактори

В момента живее в Рио де Жанейро и се занимава с модна и портретна фотография. Влечението му към изкуството се появява в университета, където учи графичен дизайн. Постепенно започва да прекарва все повече време в учебната фото лаборатория. Интересите му дотолкова се преобръщат, че след като завършва, отказва работа по специалността си, за да стане асистент фотограф.


Лукас снима с Nikon F3, Nikon D200 и Canon 5D Mk2. Личният му архив обаче е пълен с кадри, заснети с Hasselblad 503. Казва, че когато е нает за комерсиална работа, било то мода или портрети, предпочита дигиталната техника, а в случаите, в които пътува и снима само и единствено за себе си, с един аналогов апарат прави чудеса.


За разлика от много свои колеги Лукас не се смята за велик артист, за него фотографията е работа като всяка друга. Винаги се стреми към реализъм в кадрите си, било то и изкуствено създаден.

За Лукас модната фотография е предизвикателство. Казва, че добрият модел е като добрият актьор – там е, за да внесе смисъл на картинката. Търся подходящо настроение за всеки стил, все пак хората трябва да повярват на този кадър, казва Лукас.


Увлича се по портретната фотография. Попитахме го дали според него има разлика при работата с жени и тази с мъже, и той твърдо ни отговори – да, има. Докато едни фотографи се чувстват еднакво комфортно и в двата случая, други смятат, че снимките с жени са по-лесни, трети – точно обратното. За Лукас просто е различно.

Изненадахме се, когато разбрахме, че Лукас никога не е работил извън Бразилия, при това заради проблеми с визите. За сметка на това е имал възможността да учи фотография в Ню Йорк, където е видял отвътре как функционира огромната индустрия в Голямата ябълка. Сподели ни, че ако работната виза за бразилци не била толкова голямо предизвикателство, без съмнение би опитал да снима и извън страната.


Лукас е убеден, че в работата му особено важна е обратната връзка. В отзивите, които получава от хората, попаднали по един или друг начин на снимките му, той разбира има ли диалог между първоначалната идея и крайния резултат.

Виж и кадрите на фотографа номад Патрик Армстронг.