Билбордите, които няма как да подминеш

Хитри рекламни кампании, които ни накараха да се замислим по някои въпроси

  • 01.12.2013
  • от Мелина Нинова

Думата билборд (от англ. billboard) преведена буквално означава „дъска за обяви“. По дефиниция пък я определяме като конструкция за външна реклама, която се поставя на оживени места със засилен трафик. Креативните примери, които сме подбрали, не се вместват напълно в нито едно определение. Те са различни! И ако сме свикнали да подминаваме с пренебрежение поредната реклама, изпречила се на пътя ни, то към тези няма как да останем безразлични…


ВИНАГИ ПО ПРАВИЛНИЯ ПЪТ - DHL EXPRESS

Върху триизмерния билборд с размери 7 на 5 метра, малка топка изминава пътя от точка А до точка Б по най-краткия маршрут. В края на своя път, тя се връща в началото на лабиринта чрез невидима лента, с помощта на която успява да премине винаги по правилния маршрут. Компанията е успяла да визуализира своя слоган по най-добрия начин – Always the right way. Това няма как да остане незабелязано от 11 млн. пътници годишно на летище Шипхол, където е разположен билбордът.   


ЖИВОТЪТ Е ТВЪРДЕ КРАТЪК, ЗА ДА РАБОТИШ ГРЕШНАТА РАБОТА



Замисляли ли сте се дали професията, която упражнявате, е точната за вас? Ако не сте – тази реклама със сигурност ще ви накара да го направите. Кампанията на Jobsintown.de (сайт за публикуване на обяви за работа) е насочена към хората, които се нуждаят от нова работа. Изобразявайки несъществуващи професии, заемани от хората на места, които посещаваме ежедневно (бензиностанция, автомат за кафе), компанията ни провокира да се замислим дали вършим това, което трябва и в което сме добри.
Е, намерили ли сте мечтаната професия? Life is too short…


WATER FITS YOU


 


Темата за здравословното хранене и безупречна форма става все по-актуална. Най-трудно е началото, но тази реклама на фитнес студио би могла да се окаже стимул за много хора.  Кампанията на Sport Life Fitness Club визуализира как човек изглежда „преди и след“ редовните посещения във фитнес залата. Максимално въздействие и ефект се постигат чрез противопоставянето и условното разделяне на човешкото тяло на две половини, както и подчертано здравословното действие на водата върху добрата фигура.
Подобен ефект е постигнат и при рекламата на Silberman’s Fitness Center, където акцентът е поставен върху наднорменото тегло и негативното му влияние върху човека.


 
 

CLEAN PORES. FIGHTS PIMPLES


Борбата с порите и появата на пъпки са проблем за много хора. Компанията POND’S обаче намира интересен начин за привличане на вниманието на потребителя към своя антибактериален скраб за лице. На пръв поглед ще забележим един обикновен рекламен билборд, представящ иновативен продукт за лице. Ако се вгледаме по-внимателно обаче  ще съзрем и човекът, който буквално „почиства“ порите. Без съмнение, този креативен начин на онагледяване действието на продукта се е отразил положително на продажбите му.

Примерите, които разгледахме, са ясно доказателство, че рекламите освен да „крещят“ от всеки ъгъл „Купи ме!“ „Промоция!“, „Само сега, невероятна цена“ и др., могат да бъдат изключително креативни и поучителни. Те могат да са забавни, тъжни, да ни разсмеят или разплачат. Тяхната цел не е непременно да заплатим за продукта или услугата, а да докоснат емоциите и съзнанието ни. И успяват.

Виж и 10-те най-добри реклами на Coca Cola.