Изкуството на рекламата от Volvo

Проследихме какво се иска, за да направиш поредица реклами на товарен камион толкова популярни

  • 23.11.2013
  • от Йордан Ангелов

Volvo са популярна шведска компания, която се специализира в производството на автомобили, камиони и авточасти и името се превежда от латинското volvere като „търкалям се“. Наскоро в YouTube се появиха интересни реклами на различни товарни камиони от F-серията. Признаваме си, няма да си купим камион, но посланията на спотовете са неповторими.

Започваме с първото видео, което датира от лятото на 2012. Участват два камиона Volvo FH и световната рекордьорка по ходене на въже Фейт Дики. Нейната цел е да премине по въже, опънато между два камиона, които се движат в две отделни платна на магистрала към тунел и целта на каскадьорката е да стигне до другия край, преди да е станала на пихтия. Целта: Да се демонстрира невероятно стабилното управление.

 

Продължаваме със спот, в който 175-грамовият хамстер Чарли управлява 15-тонен Volvo FMX от дъното на рудодобивна мина до нейния изход на нормална надморска височина. Звучи абсурдно, но е невероятна демонстрация на кормилната уредба.

 

Много испанци откриват тръпка в това да се надбягват с бикове по тесните старинни улички на Сиудад Родриго в Испания. Volvo може и да са шведи, но също искат да изпитат тръпката. Затова боядисват един Volvo FL в червено, Роб Хънт, тест шофьор на компанията, сяда зад волана и натиска газта. Звучи като филм с Вин Дизел, само че ти напомняме, че това не е японска бегачка, а 12-тонен камион за града. Не че няма да видиш дрифт във видеото…

 

Дори и шефът на Volvo Trucks Клас Нилсон разбира, че за да си популярен в YouTube, трябва да „закачиш“ с нещо зрителите. И поради това закачат с чугунена кука новия Volvo FMX да виси на пристанището в Гьотеборг, докато г-н Нилсон говори за здравината, качен на висящото возило. Оставаме без коментар. Моля видео.

 

Същият камион, но с друга функция. Клиренсът/просветът (разстоянието от настилката до пода на МПС-то) на FMX е 300 мм. За да го докажат, закопават един от главните инженери - Роланд Свенсон в земята, като оставят само главата му да стърчи. Тя е висока 275 мм. Дали остава без скалп, или накрая ти благодари за отделеното време, опитай се да познаеш сам.

 

И за финал най-впечатляващата реклама на 2013.Точно така, смело заявяваме, че идеята, изпълнението, гостът, посланието, музиката се преплитат по перфектен начин, за да предадат посланието на видеото. Човекът с 4 имена Жан-Клод Ван Дам + 2 камиона Volvo FM с технология Dynamic Steering + само 1 дубъл + 0 помощни съоръжения = епично видео!

 

Шведите са ни слабост. Виж видеото на Swedish House Mafia с вокалите на Lune и скритата (или не толкова) реклама на Volvo XC60.

Също така разгледай този Топ 10 реклами на IKEA.