Съединението прави… графитите

Константин Кръстев - Костура и Rustwo са нещо много повече от графити артисти

0 коментара Сподели:

Графитите са една от най-модерните и разпространени форми на изкуство в глобален мащаб. С всяка изминала година рисунките върху стени стават все по-популярни, особено в Европа и САЩ. За щастие България не е изключение от тази тенденция. Константин Кръстев – Костура и Rustwo са сред най-талантливите графити артисти у нас, като дългогодишната им любов към графитите и уличната култура ги е водила надлъж и нашир и ги е подтиквала да се занимават не само с рисуване, но и с доста други неща. Константин е основател на бранда “0511 Clothing”, който създава уникални дизайнерски фланелки от изцяло от еко материали. На свой ред Rustwo все по-често се отдава на другата си голяма страст – графичния дизайн – и се справя еднакво добре както с компютърна мишка, така и със спрей в ръка.

На 18 януари двамата ще гостуват в Jameson „Безстрашни пичове“, а два дни по-късно на същото място ще представят своя проект NWONKNU Vibеs под формата на изложба от лимитирана колекция тениски.

Как се е стигнало до колаборацията между Константин и Rustwo, дали европейските графити са различни от американските и дали рисуването на графити и графичният дизайн имат допирни точки – разберете в следващите редове.

Как се роди идеята за творческа колаборация между вас?

Константин:
Първоначалната идея дойде от моя страна. Бях направил няколко модела тениски с нестандартен цвят и исках да експериментирам върху тях с дизайн, който да е по- разчупен и дигитален. Тъй като се познаваме от известно време с Rustwo, реших че неговият стил ще пасне перфектно на концепцията. Затова реших да го поканя да направим тази колаборация, а той много се зарадва на идеята и започнахме да надграждаме.

Rustwo:
Колаборацията се роди доста спонтанно. Видяхме се на по бира с Косьо и той ми предложи да направя тениска за техният бранд. Идеята много ме изкефи и веднага започнахме с мисленето. Мина доста време, докато идеята излезе наяве, но си струваше.

Често явление ли са колаборациите между графити артисти?

Константин:

Определено. Винаги когато рисуваме графити, се стремим да съчетаваме различни елементи от творбите си – дали ще са част от фона, дали ще са цветовете, формите или тематиката. По този начин обединяваме стиловете си и се получава нещо различно, плод на експеримента.

Rustwo:
Според мен колаборациите са това, което развива сцената, и ме радва фактът, че напоследък все по-често се случват подобни неща. Също така, както Косьо каза, всяко рисуване на стена с други артисти си е една своеобразна колаборация.

Константине, пътувал си много из Европа, Азия и Америка. Какви са спецификите на уличната култура на отделните континенти? Има ли при всеки от тях някакви характерни особености или определени обществени теми, които са поставени на фокус?

Интернет и свободният достъп до информация са повлияли много за смесването на различните стилове градска култура по света, което определено се забелязваше навсякъде. На всеки континент историческите референции играят голяма роля за обособяването на нови тенденции. Като цяло не мога да говоря в детайли за уличната култура, но при графитите определено можеха да се откроят характерни стилове или тематики, които преобладаваха. Например в Калифорния мексиканският стил беше ясно изразен, докато в Индонезия наблягаха на азиатската митология. Като цяло бях впечатлен от мащабите, с които работят всички, и тяхната открита свобода и желание да експериментират и смесват стилове с други артисти.      

Rustwo, известен си с това, че се опитваш да използваш тенденции и похвати от графичния дизайн при създаването на своите графити. Трудно ли е успешното съвместяване на тези две художествени направления?

Чак известен не знам (ха-ха). Но това, че се опитвам да интерпретирам тенденции от различни визуални изкуства в графитите, си е така. Харесва ми предизвикателството да експериментирам с форми, цветове и образи.

Не бих казал че е трудно, защото в изкуството според мен няма вярно или грешно. Стига да вплетеш емоция в творбата си, тя вече добива смисъл и според мен е успешна.  

Защо решихте да се включите в проекта на Jameson "Безстрашни пичове"?

Константин:
Когато стигнахме до момента с реализирането на проекта и неговото представяне, случайно попаднахме на тяхната инициатива. Присъствали сме на други творчески проекти, подкрепени от Jameson, и ни се сториха подходящ партньор. Запознахме се и с конкретната концепция "Безстрашни пичове" и като такива решихме да пробваме дали биха приютили нашия експеримент.

Rustwo:
Проектът „Безстрашни пичове“ изглеждаше точно като място за нашата колаборация, защото не залагаме на нещо стандартно. И просто правим това, което ни харесва. След кратък разговор с тях видяхме, че и те се кефят на идеята ни, и всичко беше решено

.

В четвъртък (18 януари) двамата ще бъдете в Jameson "Безстрашни пичове", където ще говорите за колаборацията между двама артисти, след което в събота (20 януари) ще представите своята лимитирана колекция от тениски на специална изложба, която ще е отворена и в неделя. Какво да очакват хората, решили да посетят вашата изложба?

Константин:
Могат да очакват неочакваното. Подготвили сме всичко по начин, по който посетителите ще могат да се потопят в атмосферата на дигиталния свят и творчество. Звук, картина, светлина, трудно е да се опише с думи, затова просто елате, за да го видите и почуствате.

Rustwo:
На 18-и ще си говорим за колаборацията ни и ще разкажем повече за идеите, които сме вплели в нея. А пък на 20-и ще покажем както лимитираната серия екологични тениски, така и изложба с доста яки дигитални експерименти, направени в духа на колаборацията, които не се изчерпват само до картини. Който дойде – няма да сбърка!

Ето какви ги вършат безстрашните пичове

Програма на предстоящите събития в Jameson „Безстрашни пичове“:

18 януари, 19:30 ч.  – „Partners in Art” с Rustwo и Константин Кръстев-Костура;
20 януари, 18:00 ч. – „NwonkNU vibes” с Rustwo и Константин Кръстев-Костура;
25 януари, 19:00 ч. – „Поверително от L.A.” със Стаси Кара и Драго Симеонов;

Виж кои филми Jameson препоръчва да гледаш само на пълен стомах.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *