PEPPER и дигиталната трансформация чрез изкуствен интелект

Робот ще посреща клиенти във високотехнологичните офиси на Банка ДСК

  • 27.12.2017
  • от редакторите

Ако сте минавали през някой от офисите на Банка ДСК в The Mall или Serdica Center в София, вероятно сте забелязали едно технологично нововъведение. Банка ДСК официално стана първата банкова институция на Балканския полуостров, която въвежда изкуствен интелект чрез хуманоиден робот в процеса на консултиране на клиентите.

Симпатичният хуманоиден робот, носещ името Pepper, вече направи своя дебют във високотехнологичния офис на банката в Serdica Center.

Той ще посреща, напътства и комуникира с клиентите на банката, запознавайки ги с всички актуални банкови продукти чрез специално вградения в него екран, където ще бъде показвана цялата нужна информация. Освен полезната информация и широкия набор от възможности Pepper е способен да забавлява с танц и да разказва приказки на малките посетители.

Кой е Pepper и как е постъпил на работа в банката?

Pepper е хуманоиден робот със симпатичен дизайн, произвеждан вече 3 години от японски производител, който чрез гъвкава механика има способностите да се движи - както пространствено в помещение, така и да движи отделни свои компоненти, включително глава, ръце, пръсти на ръцете, кръст, колена. Освен възможностите за движение характерна за Pepper е способността да разпознава реч и да възпроизвежда реч, както и да разпознава емоционални отличителни черти на човек. Pepper може да предусеща текущото емоционално състояние на клиента, т.е. дали е весел, тъжен и т.н.

Въвеждането на „изкуствен интелект“ в консултирането на клиенти е поредната стъпка, която Банка ДСК предприема за обогатяването на дигиталното преживяване, което клиентите получават при избора на финансови продукти и  услуги. Днес Pepper посреща и комуникира с клиентите на английски език, но усилено изучава български. С помощта на български ИТ разработчик, партньор на Банка ДСК в множество проекти – Мусала Софт, роботът бе имплементиран в работата на банката.

Какво още да очакваме от високотехнологичните офиси на банката?

Високотехнологичните клонове на Банка ДСК предлагат пълно дигитално обслужване, съобразено с най-новите достижения на високите технологии в банковия сектор. Освен че дава възможност за пълно самообслужване, клонът е място, където клиентите могат да научат повече за възможностите за онлайн банкиране със съдействието и на екип от специално обучени служители. Банка ДСК има амбицията да разширява мрежата си от високотехнологични офиси, като предлага на клиентите обслужване, което изпреварва промените.

Банка ДСК е първата институция в страната, която предлага на клиентите подобна хибридна услуга, съчетаваща визуално достъпен изкуствен интелект и съдействие от страна на служителите, работещи директно с клиенти. Именно заради това проектът беше отличен и с награда. На специално събитие в гр. Кечкемет, Унгария, Банка ДСК беше отличена със специална награда за дигитална трансформация на банковото обслужване и за успехите ѝ в дигиталните нововъведения.

Вече нямаме търпение да се запознаем с Pepper. Можете да видите неговото представяне:

Ето още интересни джаджи и APPS.