СУПЕРХРАНИТЕ: БЪЛГАРСКИТЕ VS ВНОСНИТЕ

Силно ротираните суперхрани не превъзхождат българските, дори напротив

  • 11.04.2016
  • от Николай Фениксов

Вносните суперхрани се появиха в България преди 6–7 години като част от световната индустрия и сякаш изместиха локалните си събратя. Малко хора обаче си дават сметка какъв е неблагоприятният ефект от това върху природата и нас самите. И ако влиянието върху природата не те трогва, то се надяваме със следващите факти да те убедим, че силно ротираните купешки суперхрани не превъзхождат българските,
дори напротив.

ШИПКА VS. ГОДЖИ БЕРИ

ШИПКА: Без съмнение е една от най-разпространените билки у нас. С богатото си съдържание на витамин A, B1, B2, C, K, P и незаменими мастни киселини омега-3 и омега-6, шипката заслужено е сред най-значимите суперхрани у нас. Достъпна е за всеки и има голяма вероятност да расте в двора ти.

VS.

ГОДЖИ БЕРИ: Твърди се, че малкият червен плод с доказани лечебни свойства произхожда от далечна Азия. По нашите земи е познат под името „мерджан“ и расте свободно в природата. По неясни причини се представя за екзотична вносна суровина и се продава на многократно завишена цена.

НАР VS. АКАЙ БЕРИ

НАР: Това е могъщ плод, признат от древността до днес. Освен антиоксидантните си свойства се прилага при лечение на множество заболявания. Прясно изцеденият сок се смята за „панацея“. Приложението му в българската кухня е незначително и не е получил признание независимо от доказаните му качества на афродизиак.

VS

АКАЙ БЕРИ: Родината му е далечна Бразилия. Има малки крехки плодове, които много трудно могат да запазят качествата си дълго след брането. Интересно е, че известна американска водеща го прави популярно, споменавайки го в своя топ 10 от суперхрани. 

ТУЧЕНИЦА VS. СПИРУЛИНА

ТУЧЕНИЦА: Баба ви най-вероятно я смята за плевел или храна за животните. Малко известни са фактите за уникалните качества на това така пренебрегвано растение. Съдържа многократно повече омега-3 от рибата и витамини от цитрусите. Благотворно е за редица заболявания (диабет, рак)както и за зрението.

VS.

СОИРОЛИНА: Синьозелените водорасли, растящи в тропичните и субтропичните езера, съдържат калий, желязо, магнезий, цинк, манган. По нищо не отстъпва на тученицата или копривата, но има доста неприятен вкус. Освен това цената й е несравнимо по-висока.

ПРОСО VS. КИНОА

ПРОСО: Една от най-древните, български, зърнени култури, наричана някога „златна“, е с водещо съдържание на витамини, протеини, калий, магнезий и фосфор сред родствениците си. Просото е в състояние да освободи тялото от остатъчни човешки антитела и е препоръчително след прием на антибиотици.

VS.

КИНОА: Киноата също е сред древните култури, отглеждана още преди 5000 г. от инките. Хранителният й състав е много по-богат в сравнение с основните зърнени култури. Безспорно полезна храна с висока хранителна стойност, но също така и значително по-скъпа от просото.

ПЧЕЛЕН ПРАШЕЦ VS ЖЕНШЕН

ПЧЕЛЕН ПРАШЕЦ: Едва ли има по-значими създания за нас от пчелите. Пчелният прашец е тяхната суперхрана, с нея те се хранят и отглеждат потомството си. Пчелният прашец съдържа абсолютно всички полезни за организма химични елементи, витамини и минерали.

VS.

ЖЕНШЕН: В китайската медицина женшенът е своеобразен император. Смята се за всеизцеляващо и, разбира се, толкова важното за китайците афродизиращо средство. През последните 50 години се превръща в хит на световния пазар за здравословни продукти и добавки.

 

ВИЖ КОИ СА ТРИМАТА ОТ ЗАПАСА - СМУТИТА ЗА СМУТНИ ВРЕМЕНА